RTV Teorija i praksa

od mogućih teorijsldh modela edukaiivnog sistema (videti navedeni tekst E.Prohić, str. 38-39), ustanovilo bi se da su u ovakvoj koncepciji tečaja zastupljene sve navedene karakteristike multimedijskog edukativnog sistema, mada ne u podjednakoj meri. Prvo, sva četiri medija međusobno su povezana i čine koherentan sistem u kome svi elementi imaju svoje određene zadatke. Svaki medij koristi svoje specifične prednosti - u XV emisijama se ekspliciraju pojedini elementi građe tečaja, uz veće korišćenje specifično vizuelnih efekafe; uloga radija je da pomaže usvajanje glasovnog i melodijskog sistema mađarskog jezika; štampa objavljuje jezičku građu dijaloge, leksiku - koju je potrebno češće koristiti da bi se zapamtila; radničM i narodni univerziteti (kao medij koji u sebi sadrži karakteristike sva tri ranije navedena, pa su tako neka vrsta kombinovanog medija) proveravaju i utvrđuju usvojena znanja putem rada sa grupama slušalaca tečaja. Da bi savladali gradivo, učesnici tečaja morajubiti angažovani - moraju redovno da prate TV i radio-emisije, štampu, ili moraju da pohađaju tečaj na radničkom univerzitetu. Korisnici ovog vida učenja mađarskog jezika imaju mogućnost da predlažu i promene i poboljšanja tečaja mađarskog jezika. Tek če stečena iskustva na kraju pokazati celishodnost multimedijskog pristupa učenju mađarskog jezika i odgovoriti na pitanje da li je pogodnije da se jezici narodnosti uče multimedijsM, ili na neM drugi način. Ovaj multimedijsM tečaj ima, svakako, karakter određene edukativne presije - gledaoci odnosno slušaoci moraju da budu stalno aktivni u savlađivanju materije, ukoliko ne žele da zaostanu. TV tečaj sadrži 26 televizijsMh emisija koje se emituju jednom nedeljno po 15 minuta. Jezgro ovih emisija čine epizode serijskog igranog filma sa elementima dokumentarnog Zadatak radija je da objavljivanjem govornog materijala utvrđuje jezičku građu TV emisija, pri čemu se naročita pažnja posvećuje usvajanju glasovnog sistema i melodije mađarskog jezika. Prilozi u listu Dnevnik gledaocima kursa omogućavaju uspešnije saviađivanje jezičke građe. RadničM i narodni univerziteti u Vojvodini treba da, koriščenjem jezičkog materijala sva tri pomenuta medija, pripremaju polaznika svojih tečajeva za praćenje naredne TV emisije i da utvrđuju i proveravaju znanje iz prethodne TV emisije. S obzirom na izuzetnu važnost obrazovanja sa stanovišta programske politike Radio-televizije Novi Sad, a posebno učenja jezika narodnosti kao doprinosa jačanju nacionalne ravnopravnosti u višenacionalnoj sredini kakva je Vojvodina,

144