RTV Teorija i praksa

mogućnosti da se o tome obaveste. Izgleda da su oni koji su rekli da brane deci da gledaju Ijubavne filmove (ima ih na žalost dosta) još uvek pod veoma jakim uticajem religiozne prošlosti prema kojoj je, kao što znamo, polnostveč sama izvor greha. Ljubavni filmovi su prema broju zabrana čak i ispred filmova sa mnogo nasilja (u nekim razredima roditelji ove emisije uopšte ne pominju kao zabranjene), iako je dosadašnjim istraživanjima dokazana štetnost uticaja posmatranja prizora nasilja na decu. Ako u sticanju osećanja veoma veliM značaj ima učenje, pomalo je nelogično da se učenje lepih osečanja više brani od učenja agresivnog ponašanja. U ovom istraživanju želeo sam da saznam i mišljenje roditelja o tome da li televizija skračuje vreme spavanja deteta. To pitanje je postavljeno baš roditeljima zbog uverenja da oni mogu objektivnije da odgovore na njega. Evo tabelarnog prikaza rezultata odgovora roditelja:

Da li televizija skračuje vreme spavanja deteta

Mišljenja su podeljena i kod roditelja učenika nižih i viših razreda. Oko 50°/o roditelja učenika i nižih i viših razreda smatra da televizija skračuje vreme spavanja deteta, dok druga polovina misli suprotno - da televizija to vreme ne skračuje. Ali sve to, naravno, važi samo za ispitane učenike i zbog toga se ne može izvuči neko opštije pravilo. ZAKLJUČAK Iz dobijenih podataka mogu se izvuči neki zaključci koji se odnose samo na grupu ispitane dece: 1. učenici viših (VIII) razreda provode više vremena u gledanju televizije od učenika nižih (IV) razreda,

123

Tabela 11 D a N e IV razred 51°/o 39% VIII razred 50°/o 50%