RTV Teorija i praksa

Živojin Pavlovič

BALKANSKI DŽEZ

Kada mi je Televizija Beograd ponudila da prema delima Borisava Stankovića realizujem film u nastavcima pod zajedničkim naslovom Nečista krv, pristao sam: ostvarenje najvećeg proznog srpskog pisca, istovremeno i moderno i tradicionalno, nije za čitav vek svog postojanja izgubilo ništa od aktuelnosti. Te pripovetke, romani i drame, smešteni još za piščeva života u prošlost, u iščezlo, u sećanje, natopljeni su gustom atmosferom orijentalnog života na zalasku s kraja XIX veka, i po toj osobini moglo bi se reči da je Borina ostavština, verna vremenu i Ijudima tog vremena, i sama porinuta u formalin takozvane „kulturne baštine” naciona kojem pripada. Međutim, snaga izraza kojom je Borisav Stanković dočaravao nezaustavljivo propadanje u obilju ogrezlo građanstvo s juga Srbije, eksplozivnom silinom lomi oklop istorije i faktografije,

125

INTER MEDIA

Časopis za audiovizuelna istraživanja kakav je ~RTV-teorija i praksa” šire otvara svoje stranice iskazima neposrednih praktičara, realizatora radio i televizijskih programa. Od ovog broja uvodimo rubriku „Inter media” u kojoj će radio i televizijski pisci, režiseri, mikseri, glumci, spikeri, voditelji, kamermani, snimateLji, scenografi, kostimografi, kompozitori i dizajneri moći da iznose svoja zapažanja o pripremanju za realizovanje izvesnog radio i televizijskog projekta, kao i o realizovanoj emisiji. Ovde bi se našli zapisi iz autorskih beležnica. Prilika je da ova rubrika ispuni prazninu u upoznavanju ~ars poetike” naših radio i televizijskih stvaralaca.