RTV Teorija i praksa
predstavljanja muzičkog ritma filmskim sredstvima. Pošto ne može kao u muzici da računa na metronom, kompozitor je primoran da svoje muzičko iskustvo usaglašava sa nekim tehničkim mogučnostima filma. isada obradi jednu muzičku deonicu i bude siguran u njen tempo o tome će obavestiti montažera (muzički montažer). I, dok kompozitor piše muziku montažer će na osnovu ovih informacija u isto vreme pripremiti određena pomagala koja će dobiti ulogu metronoma. Započinje izrada klik traka!
Tabela 1
Karakterističan broj kojim je predstavljen takt na filmu sličan je istom broju u muzici. Za razliku oa ovog broja u muzici karaklerističan broj na lilmu pokazuje kolikoje potrebno odbrojati celih plus delova fonograma na klik traci da bi se odredilo mesto lepljenja pipsera. Karakterističan broj se predstavlja kao razlomak, medutim, broj levo od crte predstavlja broj celih fotograma dok broj desno od
180
8. avgust 1984. Deonica 1M3 - „Ebi sreće Šen” 0;00.0 Početakdeonice čim Ebi pogledanagore, sa iznenađenjem na licu. 0.02.6 Rez na Šen. 0:05.2 Cut-back na Ebi koja Ijulja glavom. 0:10,7 Bob : „Jesi li u redu?’ 0:15.2 Rez na Šen. 0:19.8 Ona se vrati i pogleda u nas. 0:26.2 Rez na Ebi. 0:28.5 On se brzo vrati po svoj hot-dog. 0:35.0 Rez na Boba koji gleda uokolo ispitujući: nešto nije u redu sa njegovim prijateljem i on ne zna šta to može da bude. 0:39.6 Bob ; „Ebi...” 0:44.2 Bob (završavajući); 0:46.0 Rez na Ebi. Ona gleda u Boba. 0:52.1 Ebi: ,,U redu je.” 0:55.7 Ebi se vrati ao Šen. o:55.5 Šok!!! 1:01.2 Rez па njegov Šen je nestala. 1:09.8 Cut-back na Ebi. 1:12.3 Кгај deonice kad se Ebi uspravi na svom sedištu.