RTV Teorija i praksa

Ovaj član će biti osnov i za donošenje posebnog zakona o radio-difuziji, koji, takođe, treba da bude komplementaran ovom zakonu a treba da uredi ukupnu oblast RD u Srbiji, posebno delatnost najvećih RD organizacija u Republici, onih koje su od republičkog ili pokrajinskog značaja. On će odrediti njihovu delatnost pa i uslove za osnivanje novih RD organizacija u Republici, kojih će sigurno biti. S obzirom na ovakav normativni okvir treba raspravljati o tek donetom Zakonu a mi do sada nismo videli neke nedostatke u njegovoj primeni. Naprotiv, svakoga dana se registruje po nekoliko novih listova. Diskusija verovatno treba da ukaže i na neke pozitivne strane i bitne razlike u odnosu na prethodni ali i mnoge ranije zakone koje smo imali u ovoj oblasti. Neophodno je posmatrati ravnotežu jednih i drugih ćinjenica, ukazivati na probleme u primeni i ovog kao i drugih zakona uključujući i savezni. Već su pomenuti problemi u nekim republikama a ja bih dodao njima i primenu saveznog zakona od strane organa fcderacije kod glasila čiji su oni osnivači, učesnici u finansiranju, biranju urednika, uređivanju pa i naručivanju priloga u tim glasilima. Smatram da koncept našeg Zakona treba podržati jer on ne može sve urediti do kraja kao što to nije slučaj ni u drugim delatnostima (npr. školstvu, zdravstvu, nauci). Mogli bismo čak reči da su ranijim zakonom novinari bili i zaštićeni s obzirom na monopolski sistem informisanja pa i odgovarajuću poziciju novinara. Sada se Zakon zalaže za što manje restrikcija a više slobode, autonomne odgovornosti svakog ko se bavi nekim poslom pa i novinara koji se za svoj status moraju izboriti radom. Zakon tu ne može obezbediti nekakvu zaštitu. Ljiljana BAĆEVIĆ Centar za politikološka istraživanja i javno mncnjc IDN MODELI KOMUNIKACIONIH ILI MEDTJSKIH SISTEMA Zahvalna sam za ono što smo prethodno čuli pa i za objašnjenja o onome što malo znamo - o događanjima

21