RTV Teorija i praksa

strane, Zakon o radio-difuziji sadrži odredbu o tome da se 2% pretplate daje privatnoj radio-difuziji za izvršavanje njenih zadataka uz određenje da se u tome mora držati onih zakonskih intencija o kojima smo govorili. Tako recimo, treba da emituje odrcđenu proporciju filmova u svom programu čije je poreklo iz Evropske zajednice. To znači da se već pri pojavi jcdne privatne televizije zna koji su njeni osnovni programski prostori i kakva je u načelu struktura njenog programa. Smatram, dakle, da bi se mnogi kasniji problemi i nesporazumi izbegli kada bi naši zakoni imali i takva, uslovno rečeno, opštija određenja primenljiva u raznim oblastima javnog informisanja. Mihailo TOŠIĆ Radio Beograd ZNAČAJ RADIO-DIFUZIJE I NJENOG ZAKONSKOG ODREĐIVANJA KOD NAS Nesumnjiva je specifičnost radio-difuzije kod nas u odnosu na situaciju u svetu, između ostalog i po tome kako se ona koristi jer televizija se sve viže glcda ali u pozorište i na koncerte se sve ređe ide, knjige se ne čitaju toliko a i ulaznice za utakmice sveTu skupljc pa je i sport nedostupan određenim slojcvima stanovništva. Tako se događa da su radio i televizija u ovoj zemlji sve više i nažalost, surogat za mnogc vidove kulture i obrazovanja, nauke ali i z.abave kod svc siromašnijeg stanovništva. Zakonodavstvo u ovoj oblasti kod nas zato i mora da vodi računa o jednom retkom i značajnom nacionalnom dobru da bi ga sagledalo i kompleksno i kvalitetno. Uređivanje stvari u ovoj oblasli пс bi smclo da budc prepušteno nekim podzakonskim aktima, kodcksima i slično koji u praksi kod nas nemaju gotovo nikakvu snagu ni u redakcijama ni u radu novinara. Jcdnom sam posegnuo za novinarskim kodcksom da sprcčim sukob između dve grupe novinara pozivajuči sc na odrcdbu da su novinari dužni da razvijaju kolegijalne odnosc mcdu sobom ali u našim posvadanim redakcijama to jc nonsens i čista komika. Mnoge stvari iz kodcksa

37