RTV Teorija i praksa

duboke Ijudske tragike u vidu jedinstvenog akcenta humanističke zabrinutosti, tako da radiofonsko ostvarenje Oktobar 1944 danas deluje i kao potrebna opomena za budućnost. Treba istaći da je tonski snitpak Miodraga Živkovića jasan, kako kad je reč o segmentima snimljenim u studiju, tako i kada su u pitanju oni što su realizovani na terenu. I interpretator propratnog teksta, Aleksandar Živković, bio je akcenatski uglavnom pouzdan i lišen patetike. Sve je to učinilo da emisija ostavlja veoma upečatljiv utisak i predstavlja istinski potresno radiofonsko svedočanstvo. OTKRIVANJE ZVUČNIH FENOMENA U okviru lepo kbncipovane i dobro uređivane serije Radio-igra, na Drugom programu Radio Beograda, izvedena je premijera dela Zemljino uho Kasumija Jumotoa, u prevodu Svetlane Raičević i režiji Darka Tatića. 16 Reč je o delu izvanredno radiofoničnom, koje pripada naučno fantastičnom žanru i govori o promenama na našoj planeti propraćenim karakterističnim zvučnim fenomenima. Sa izrazitim smislom za podrobno raščlanjavanje svih pojedinosti neobične radnje koju prale nerazjašnjivc pojave, reditelj Darko Tatić realizovao je ovu zanimljivu radio-igru demonstrirajući vlastitu, veoma bogalu zvučnu fanlaziju. Glumačka ekipa u kojoj su bili Predrag Ejdus, Milan Mihajlović, Nenad Nenadović, Nevena Novović, Anđclka Ristić pa i sam reditelj Darko Tatić, uz muziku koju jc prircdio Darko Mitrić, angažovano je oživljavala različile čudnc situacije radio-igre Zemljino uho Kasumija Jumoloa. Tonski snimak Tomislava Pcrića doneo je pravu zvučnu raskoš, uz maksimalno korišćcnjc stereofonskih efekata, lako da je izvođenje ove fantaslične гафо-igre imalo i odgovarajuće tonsko ruho kojc jc u svcmu odgovaralo čudnim pojavama opisanim u samom delu, Bila je to jedna sjajna radiofonska realizacija koja jc

16 Drugi program Radio Beograda. 6. X 1991.

147