Školski glasnik
Стр. 260.
ШКОЈ1СКИ ГЈ1АСНИК
Г>|). 15.
Рад свпју тих седиица узет је на зиање од еиарх. школ. одбора бачког. Сав рад кретао се у оквиру ове три групе: 1. Расправе и методска предавања у оквиру наставе. 2. Расправе и решења у оквиру учитељ. потреба. 3. Расправе у оквиру народне просвете у ширем смпслу. У оквиру прве групе урађено је ово: Практпчних радова било'је 7, и то: 1. Из читања: Приказ фономпмиком иаставе у првом читању и писању од Д. Ружића. 2. Из Земљоп..: Појмови о краљевшш, границама и знатнпјим културно-псторпјскнм догађајима у појединим местима. Лекција за IV. р. у свези с мађ. језиком, од Мл. Ђурошевпћа. 3. Из повесннце: 0 Сибињан. Јанку, лекц. за У. разр. од Ане Васпљеске, и оцена К. Миловаповића, 0 Николп Јуришићу, лекц. за У. разред од К. Миловановића, оцена Ђ. Петровпћа. 4. Из мађарског језпка: Поступак директнпм начпном у учењу мађ. језика у I. р. од Д. Ружића и такав истн поступак за III. р. од од Миливоја Ћоспћа. Још нам је Ђ. Гајин прнказао помоћна средства којпма се служи при настави у мађ. језику у II. р. Од питања која спадају у оквир наставе прочитане су расправе и расправљено је: 1. Поступак у рачуну за III. р. од Т. Костића, са оценом Ђ. Михајловића и Ђ. Милића. 2. 0 хамбуртпкој методп цртања, од Д. Ружића, оцена Ж. Алексића. 3. Разни новији правци у цртању од Мл. Ђурошевића. 4. Изводи пз појединих педагошкпх лнстова: 0 непрекидној пастави; о телесној казни, од Мл. Ђурошевића, оцена В. Увалић. 5. Специјално наставно градиво нз цртања за поједине разреде од Мл. Ђурошевнћа п Д. Ружића. Осим тога се расправљало о рускбј рачунаљци ио преустројству Мпл. Борђошког. 0 спојеној рачунаљци и писмарици, по нацрту пок. књижара Ј. Станковића. У оквпру наших учитељских потреба расправљаноје: 1. 0 организацијп учитеља, расправа Ж. Алексића.
2. 0 вероисповедном мпровпн. фонду за учитеље, расправа Ж. Алекспћа. 3. 0 нацрту дисциплинарних правила од Шк. С. реферисао Мл. Ђурошевић. 4. 0 ослобођењу учптеља од појачке дужности, расправа Т. Костића. Овамо спадају још и установе као што је зборска благајна и издавање „Учит. Књижиице" од које је до сад изашло 2 свеске и то I. од Ђ. Михајловпћа „0 Буквару", н II. од Т. Костића: „Поступак у паставп првог читања п писања". Трећп је део иашег рада расправљање у оквпру народне просвете у ширем смислу. На том пољу расправљали смо о теми: 1. Ширење срп. нар. женске пошње, од Е. Павковићеве. 2. 0 оснивању школ. књижница. 3. 0 даљем образовању народном, нацрт Мил. Борђошког и управног одбора. 4. 0 алкохолпзму, реферат Мл. Ђурошевпћа по страним изворима. Као важицје резултате нашег расправљања п саветовања бележимо решења: 1. Да се прпказују изводи из појединпх педагошких листова. Но тн да буду нриказани главпом садржипом својом, а са рефлексијама дотичпог извештача и конкретним предлогом, а да не буду дужн од 2 писана табака. 2. 0 алкохолизјчу, да ЕШО учиип обвезннм за тај рад месни школ. одбор, да се држи држ. законског наређења, да дечацн испод 14 год. не" смеју походптп јавна места где се пије п бавити се у њиховој близнни. Учитељи да поуче родитеље о штетиостп алкохола по здравље ; децу алкохоличара да пспхолошки проучавају и резултате износе па јавност. 0 овоме питању да се може свагда повести реч. 0 овој одлуци извештени су и остали срески учит. зборови. 3. 0 наставп у цртању прихваћеп је правац цртања по сећању и по природнпм облнцима. Умољен је Шк. Савет, да изашље у среске седнице проф. цртања са учпт. школе, да упозна учптеље с новим методом цртања. Нацрт и подела градива за поједине разреде поднесен је Шк. Сав. да га употреби при одређивању цртаначког градива за нову Наст. Основу. 4. Н еп р е к и д н а н а с т а в а није нрихваћена за редовне прплике, јер осим извесне хигијенске добре стране, не одговара прили-