Službeni list Vardarske banovine

Број 72—73 СЛУЖБЕНИ ЛИСТ Страна 11 су ти планови прекинути ратовима. — Исто је Ђаковици ... = тако на Ибарском путу, а код сваке ново-по- Прилепу | 2151 дигнуте путарске куће, била засађена извесна (Скошву = о = =“ 16 количина орахових садница, које су добивене Кумановућк низ њи нат сејањем ораха — плода у сандуке, расађиване Лесковцу . . = у расаднике и после годину дана расаднице су Охриду Ми | сађене на изабраним местима. Као најкорисније Сурдулици . . . . .!

дрво за засађивање порец путева сматрамо орах, јер он може дати лепе приходе за одржавање пута и објеката на њему.

Данашње саобраћајне прилике захтевају добро и правилно одржавање путева. Да би се овај циљ постигао, онда би за један пут или за њ-гову извесну дужину, требало поставити једно лице са потребним особљем, које се не би смело често мењати ни дозволити да сеу његов делокруг рада други мешају и то из овах разлога: а) Испитивање узрока квара на путу и према томе налажење најлакшег, најбржег и најрационалнијег начина за његову поправку, тим би се спречило даље кварење и пут одржавао увек у исправном стању. 6) Мешањем других особа скида се одговорност и иде с једнога на другог у недоглед. в) Зна се да одређено лице сноси сву одговорност. — г) Постигла би се амбициозност и такмичење; сваки би хтео да његов део пута буде бољи од осталих, а тим би се добило у моралу самог лица, стручној спреми, савесности и што је најглавније, вољи за рад и напредак. Тр. М. 8. Протић.

Технички инспектор Вардарске Бановине,

Серафин Џинић

Туризам] Вардареко) БАНОВИНА

Важност унапређења туризма и саобраћаја путника у Вардарској Бановини и услови ва развијање истог,

Ево какво је стање хотела у Вардарској Бановини::

[ хотели са више од 20 соба... 39 || У » ом ·» 10 » с 55 ШП У У У „У 5 У ои 90 МЕ смање а оу и га Свега 266 Купатила имају свега 7 хотела и то: у Врањској Бањи . . .2 у Шрилену и ен и У (копљу пп = 2 у Кичеву. . . .. .1 у Куманову . . . , .1 Свега 7 Телефона имају свега 18 хотела и то у: Битојву те 4 Врањској Бањи . . .!

Свега 18

Дакле, према овој статистици купатила и телефона а у односу са бројем хотела, ова су средства ништавна, Према оваком имовном стању хотела, слаба је нада да ће се туризам развити, зато треба уређивати и подизати нове хотеле.

Неопходно је потребно по хотелима завести и европски конфор са свим путницима нужним, и инсталацијама. У њима би било и обитавалиште наших туристичких вођа, који би се странцима и нашим стављали на расположење да један крај посете и виде, како је по многим напредним земљама. У том циљу подизати планинске куће. — Ради осигурања на путу, услед несретних случајева излетницима је потребна брза лекарска помоћ, у ту сврху треба подизати амбулантске станице.

За све ово има могућности Вардарска Бановина чија је долина од великог значаја за међународни саобраћај, и готово је жижа целог Балканског Полуострва. Том долином — везана моравском — везан је пут: Београд— Солун. Њом још води најкраћи пут за Левант и предњу Азију. У погледу саобраћаја Вардар се може начинити пловним од Скопља до ушћа, као што је некада био. Или, како се пројектује, везати га са Моравом пут Дунав—Рајна—Рона што би значило: везати Егејско море преко | Вардара са Северним морем и учинити га транзитним пристаништем.

ж

Манифестом од 6. јануара 1929. год. и 3, октобра исте, много се допринело народном благостању. Слабо се до тог времена полагала пажња на друго што, јер мозгови народних вођа били су заузети мишљу партизанства. А сада, када сваки ужива права, почело се 6ољитку ићи, — и у самој се Вардарској Бано“ вини да то видети. Од тада су многи путеви подигнути и доведени у ред. или се пак стално ради на њиховом усавршавању а и нови се почињу изграђивати. Сва ће се места која нису повезана, друмовима повезати. И Краљевска Банска Управа, доносећи план о путевима, водила је и води рачуна нарочито за што бољу везу између климатских места, а нарочито за њихов туристички значај. Такође је обратила пажњу и на моторни саобраћај да би се побољшао како у удобностима, тако и у висини цена. Затим, подићи ће се две планинске кућице, и то, на Кајмакчалану и Шари код Караниколице. Сем овога што је Краљевска Банска Управа ставила себи у задатак, има још један посао,а то је, што спрема једну илустро-