Srpski književni glasnik
ОЦЕНЕ И ПрРИкаАЗИ. 697
се бори, с уверењем да су сви око њега спремни, да за „свету ствар“ иду у затвор, изгубе евоја места, изиђу на дуел без устезања и без премишљања. „Међу тим, лодаје он, кажу ми да ланасе има новинара који пролају евоје мишлење. Ја их не знам и не могу у то да верујем.“ — Човек из са свим другога доба!
Др. К. Д. Кумануди.
ОЦЕНЕ И ПРИКАЗИ.
() образовању воље. Пелагошко-пеихолошка расправа. Написао Мих. М. Станојевић учитељ. Прештампано из „Београдских Општинеких Новина“. Београд. Штампарија ЛО Димитријевића. 1909. Награђена од школског одбора за град Београд.
Судећи по наслову, ова би расправа пмала двојак задатак: да покаже психичку природу воље п да, на основу тога, изнесе циљ, средства и метод за њено правилно образовање. Посао п од велике вредности и веома мучан! Есенција човечје пеихичке природе — то је његова воља; она је главни фактор слободе његова духа; она је нешто најважније —- предетавља три четвртине вредности човечанеког бића. Проучити је како ваља, IN наћи начин за њено правилно образовање према савременим идеалима, зато је потребно много труда и студије. Потробно је, пре свега, темељно знање не само индивидуалне него и колективне пеихологије, а за тим и критично познавање свих важнијих покушаја, на педагошком пољу, да се воља образује како ваља.
У нашој пеихолошко-педагошкој научној литератури нема ни једног дела које расправља искључиво ово питање у свој његовој опширности. Г. Мих. Станојевић, својом горњом расправом, учинио је у овом погледу, нрви покушај. Али, морамо одмах додати, на жалост врло слаб покушај.
40%