Srpski književni glasnik

ПозорРИШНИ ПРЕГЛЕД. 949

чки и логички нагласак. При читању на глас, на примерима у тексту, указивати на главна правила језика, реторике, и главне укорењене неправилности дневнога говора.

Доцнији часови: Изразно читање. Изражавање и наглашавање речи. реченица, мисли и ставова. Издвајање карактеристичких места у тексту. (Сцене. карактери, типови, детаљи). Тон речи, израза непо: средног, наведеног; описа простог, сувог, живог; диалога, набрајања, мирног текста, туге, бола, радости, причања мирног, равнодушног, живог, нервозног, збуњеног ; текста једноставног, искиданог, не: једнаког, развијене ритмичке периоде, и тако даље. Књижевна анализа с циљем да се осветли и оживи цео текст у деловима и у целини, чак до најиндиферентнијих места и појединости у реченици. Природност и економија изразних средстава (гласа, геста, физиономије) с указивањем на рђаве шаблоне и манире у том погледу.

Текстови: приповедачка и реторска проза; чланци, народне приче и песме.

Дикција. Читање и изговарање на памет текста са применом рада на лектири. Развијање већих места у прози и стиху, с тежњом (поред граматичке и логичке правилности и природне изразности) за пуну естетичку форму. Развијен став, с ритмом реченица, периода, читавих одељака и сцена; хармонија целине; музика стихова.

Текстови: народни и уметнички стихови; проза оригиналних и преведених драма.

Глумачка игра. Извођење одабраних одломака, улога, сцена и комада. Примена вежбања у читању на глас и дикцији, с упутствима о гесту, мимици, кретању.

тога интереса никаквих других васпитних претензија. Према томеи у помоћним курсевима, у часовима језика, књижевности, историје, везује се све наставно градиво за тај интерес и развија се у ње. говом обиму.

На пример, сриски језик само у лектири, без редовног курга граматике. Из историје крупни моменти, догађаји и људи, који су или предмети драме (грчка епоха за илустрацију грчке драме, енглеска историја у вези с краљевским драмама Шекспировим) или помажу схватање средине у драмама које се догађају у тим временима. Из књижевности елементи стила наводе се у читању на глас; само шреглед књижевних родова и књижевних епоха као уводни

куре. у драму.