Srpski pčelar
ништа неће унапређено бити, јер оно што је у тим књигама прописано као што смо напред рекли, недовољно је, јер не даје деци ни најпотребнијег знања из пчеларства а још мање је кадро у деци изазвати одушевљења за ту најлепшу економску струку. Богословија карловачка већ нас у том погледу може већма задовољити прво, јер је тамо данас пчеларство облигатан предмет, а друго што га предаје г. проФ. Ј. Живановић; дали би и тамо било тога успеха, кога данас видимо, да није њега, то је питање. Да како да је велика добит по пчеларство, што свршени богослови излазе из школе и долазе у народ као изучени пчелари; али би још већа добит била када би тако и са учитељима било, јер свештеник може много допринети да се пчеларство подигне чим пре и што више, и да пчеларима који су се као такови затекли, даде нужне поуке у пчеларству уопће а нарочито у рацијоналном пчеларству, дакле да надопуњује што не достаје и исправља што је погрешно и штетно. Школа т. ј. наши учитељи морали би радити на подизању нове пчеларске генерације, која ће на пчеларство гледати другим очима него данашњи ратари пчелари и и који ће умети проценити велику посредну и непосредну, материјалну и моралну корист, коју нам неуморна пчела и дивно пчеларење пружа. Молим да ме нико а нарочито г.г. учитељи не осуде ради овога писања, јер и ја не помишљам да се од основне народне школе створи нека стручна школа; али држим да не претерујем ако као пчелар захтевам, да се пчеларству у основној школи више пажње поклања. Настави ништа сметало не би, када би гдекоје бескорисно „читање“ изостало и заменило се лепо написаним „читањем“ из пчеларства, којим би се ишло иа то: прво, да се деца добро упознају са вредном пчелом и њезиним животом и друго, да се деци нредоче велике угодности II радости, које нам пчеларство пружа. За то наши вредни учитељи и учитељице још ће већма задужити свој народ, ако му и у том погледу буду искреии и одани пријитељи. Истина, да се данас
83