Srpski sion

С тр . 682.

„СРПСКИ СИОН."

В р . 41.

деље, 36б дана; па да би означио време од 365 дана принуђен је био употребитн и у тумачеше увуКи и „грађанску годину 1 Но није ли боље, згодније, иа и нравилније време од једног Уекрса до дрјгог, од једне насхе до друг^, означити и назвати „насхалном годином", а називу „црквена година" оставити онај смисао, којн смисао тај назив већ има ? — Називима: „насхаина годииа" и „црквена година" избегао би се и обишао цркви непознати назив „грађанска [одина". У осталом назив „грађанска година" н онако није млого вредио у горњем тумачењу, те је слободно изост?.тн могао; та ето г. II. всли: .. . онда у току грађанске године, или боље речи, у току од 365 дана (52 недеље). . .", иа да је казао само онако, како је „боље рећи." Шта, накле, значе изрази : „кн8тЈ)ћ" 11 „кн-к пас^а"? „Пасха" значи обичпа пасха, Ускрс То вн8тј ) К "' и ,,кн'к" чега пасха може бити, јесте врсме од 365 дана или 52 недеље; то се време заночиње рачунати од Ускрса, од пасхе, и то наравио — лрошле. П >д пасхом у горњнм и{разима разуме се идуЛа иасха. Ако иду!.а, догодишња насха иада у времену од 365 дана, онда сс то означује са изразом „кнКтрк иас^а - ' ; ако идућа насха нада изван времена од 365 дана, то се омда означује изразо« „кн'к паср". Хоћемо ли да време од 365 дана означимо годином, да како црквеном; а време од једне пасхе до друге „пасхалном годином"; онда горн.е изразе можемо протумачити и овако: израз „кн8т()К паср" значп и каже, да је „пасхална година" кра%а од „црквене године" тако, да у години дана иадају две пасхе а израз „кн'к пас^а" значи и каже, да је „пасхална година" дужа од „цркв. године" тако, да у години дана иада само једна пасха. После овога тумачења знати можемо за што је год. 1887. језанђеље 17. недељс Матејеве ,у евоје време — 20. ссптетбра — неирочитано остало". — И ако је те године пасха па по томе н недесетница доста рано иала (5 анрила

и 24. ма|^); и ако је „прва недеља но недељи поздвиженију честнаго крста" (27 септембра) пала у 18. недељу но Духовима, те се до те недеље свих 17. недељних јеванђеља Матејевих прочитати могла: ипак се јеванђ°ље 17. недеље Матејеве на своме месту, у 17. недељу по Духовима, односно у недељу но Крстову-дну (20. сент.) ирочитати није могло ни смело, поред свега тога што типик допушта, управо налаже, да се у недсл.у по Крстов дну осим месечно-недељног увек још и редовно-неде .Ђно јеванђеље прочита има. Није се пак то јеванђед>е у неделЈу но Крстову-дну (20 септ.) прочитатп могло ни смело из узрока, што је 1887/8. )? иас^а кн г к" била т. ј. пасха 1888. пала је изван времена од 365. дана (52 недеље) иза пасхе у 1887. години, другим речма, нгго је насхална година 1887/8. била дужа од црквене годиие, од 365 дана, тако да је у години дана била само јсдна иасха; а када је „кн'к пдср" тада „ннкакоже ^оцктх читатисА" на своме месту, у 17. недел>у но Духовима ^сУд сјдлјја надес/лтћ адлжца" -КСвих 17. недељних јеванђеља Матејевих имају се тгрочитата у првих 17. недеља по Духовима онда, кадаје п п & с ^ а К Н 8 Т р к" када идуИа пасха падне у времену од 365 дана нза прошле пасхе, или када је Ђ пасхална година и краЛа од обичне цтрквене године дана, тако да у години дана падају две иасхе. А кад је „пас)(а кп'к', када је идуЛа ттасха изван времена од %65 дана Ј иза прошле пасхе, или када је „ пасхална година" дужа од обичне црквене године, од 365 дана. тако, да у години дана иада само једна иасха: тада се не читају сва недељна јеванђеља Матеџва, а ш именце изоставља се и на своме месту, у 17. недељу ш Духовима, не чита се само Једно, и то 17. недељно јеванђеље Матејево, о Хананејци, које се у том случају, и то „афе ме достанетх н к' л 8 ц 'к с 8 в к ц> т х и н л к" чита у једну од оних недеља, које падају између недеље п ц с> п р о с к 'к IIIЕ н I и" " ирвс триодске н°деље, недеље о Мнтару и Фарисеју. —

"'.14 (Његова Светост, праузв. г. патријарх Георгије) вратло се у среду у вече, бралм возон пз Вудимпеште, у своју резпденцију.

(Високопреосве&ена гоопода епископи) који су сви, оспм бо.тесног темишварског, бпли у седницама горње куће и гласади против законске основе о