Srpski tehnički list

1

СТРАНА 56.

виђени , онда надлежна управа може дозволпти да се |

при израчунавању узму и мањи терети према локалним околностима. У ни једном пак случају подједнако распрострти терет не сме сићи испод 300 килограма на квадратни метар а горе означени поједини терети не смеју се смањити испод половине.

Члан 18. Прописи у члапу 5., 6., 7., 8. и 10 примењиваће се и на мостове за обичне путове. Но за пз-

рачунавање притиска ветра, не треба водили ратчупа о |

присутности кола на мосту.

Испитивање мостова.

Члан 19. На сваком металном отвору извршиће се двојаке пробе: једна са мртвим теретом, друга са покретним теретом. у

Састав оптерећења.

да мртву пробу узеће се оптерећење од 400 килограма на квадратни метар патоса и тротоара.

да пробу са покретним теретом кола ће се поставата у реду једна за другим п у свему треба да се прпближе што је већма могуће типовима у трећој алнпеји члапа 17 У сваком случају ова кола са њиховом запрегом треба да репрезентпрају минимални терет од 400 килограма на квадратни метар, узимајући при томе 2,25 метра за ширину заузете зоне.

Дужина редова кола.

Дужина кодских редова утврђује се овако:

Код мостова са засебним носачима и код лучних мостова, дужина мора бити равна барем највећем распону моста.

Код мостова са заједничким посачима (континуадни) дужина колских редова мора бити толика, да покрије два највећа узастопна отвора.

Број кољлскиг редова.

Број кодских редова биће раван количнику из ширине пута и броја 2,25 ш. Но овај број може се свести када се при проби нема довољан број кода на расположењу али свакојако мора износити толико, да се покрије бар половина ширине патоса; остатак пшрине мора се пак оптеретити са мртвим теретом од 400 килограми на квадратни метар и то са обе стране колских редова.

Испитивање мртвим теретом.

При проби са мртвим теретом, поступаће се па.

следећи начин:

Код мостова са засебним носачима, терет ће се.

поступио слагати од једног краја ка другоме и када буде сложен до половине отвора онда ће се са слагањем престати за по сата. Када пак затим буде цео отвор оптерећен, онда ће оптерећење остати на отвору опет по сата.

Код мостова са заједничким носачима, сваки отвор

биће најпре оптерећен сам за себе као што је горе ка- |

зато, ватим ће се оба узастопна отвора у једно и исто време оптеретити али тако да се терет на друге остале отворе не распростире,

Код лучних мостова прво ће се пелокупап отвор оштеретити, затим ће се само половина отвора оптеретити и најзад само средњи део.

МЕТА лаНИ

БРОЈ 2.

Медо ови

Испитивање са покретним теретом,

Исштивање са покретним теретом вршиће се тако, да редови кола иду у ходу с једног краја отвора на други,

Осем тога наредиће се, да преко отвора пређу једна кола оптерећена са 11. топи,

Ако су према одредби последње алинеје члан 17., при израчунавању моста терети смањени, опда ће се и оптерећење при проби пропорлијално умањити,

Све што је у члану 9. прописано за мостове са изузетним тпновима важи и за мостове преко којих воде бувоземни путови.

Изузетни товари.

Преко мостова не смеју прелазити већи товари но што су при израчунавању предвиђени. Само по специјалној дозволи префекта а саобразно извешћу пнжењера — шефа може се овакав прелаз извршити.

Глава Ш. — Метални аквадукти,

" Чаан 20. Метални аквадукти морају се тако прорачунати да спосе цео терет нормална стања воде увећаног још ва тридесет сантиметара.

Границе рада метала.

Члан 21. Димензије појединих делова аквадукта, морају бити тако срачуњене, да напрезање метала на квадратни милиметар чиста пресека (од кога се дакле одбијају рупе заковака) не износи за гвожђе никад више од 8,5 килограма а за челик 11,5 килограма.

Притисак ветра.

Члан 22. Прописи у члановима 5., 6., 8. и 10 овог правидипка вреде и за металне аквадукте, При примени одредаба у члану 5. ваља водити рачуна о присуству чамаца и лађа у каналу; ва притисак ветра узимаће се опет 270 килограма на квадратни метпр вертикалне површине; 8а површину лађе изложене притиску ветра узеће се правоугаоник од 1,5 ша висине пад плато-ом лађе а дужине оне, које је п сам мост.

Изр ачунавање стрела.

Члан 23. Уз пројект се треба да придожи и израчунавање стрела како под утицајем сопственог терета тако, и под утицајем водепе масе предвиђене у чл. 20.

Испитивање.

Члан 24. Испитивање металних аквадукта састоји се у мерењу стрела како изпражњених тако и водом напуњених а на висини утврђеној чл. 20.

Одмах после пробе, аквадукт се има прегледати у свима његовим деловима; у осталом има се и овде поступити у свему по одредбама 5. 5. члана 9. овог правилника.

Глава 17, — Разне диспозиције.

Контрола испитивања.

Члан 25. Испитивање мостова, који су саграђени или се одржавају средством копцесионара, мора се вршитп у присуству колтролног инжењера; форму протокола, којџ ће се при исшитивању водити, прописаће управа.