Srpski tehnički list

· по путовима, који воде од огружног

о =

254.82 760.28 : 309.57 274.72 143.26 381.26 190.38 „== 500 = 86.10 Свега | кривино = 6087.47 = 49. %/, | (ли правих == –6151058 = 50296 Укупно 12.239,05 шт. 6.) Од Обрадове Столице до Велике мјваја ЈЕ КМ. 45.04-50 има: правих = | 6511.99 т, кривина од К == 100 = 2756,45 1. "А је 2163 159 по 18,08. меке обје" 168.59 а = 56:82: | „ = 200 == 183.46 ,, == 250 ~ 303.38 С но О = о ВО па о о Света кривина _ 5832.08 == 4: %/, правих == 6511.99-= 5220, Укупно 12.344.07 пп. Уз то предњих = 12.239 05

износи даклем цела линија од од км. 18.74+1981 = 24.583,12 км. или од и“ "врана до Вел. Оуваје =

- км. 43.3--02.93. Узме-ли' се још у обзир, да је пруга на. овој ва-

За

ријанти:

1) Приступачна на колском путу од Клачевице све до места „Летњака“ (км. 28.3) с, једне, и на Вел. Суваји од км. 308 (чим сиће у саму реку Вел. Џувају) све до км. 34,8, с' "друге стране па онда друма Стража Калафат у десно у долину Вел, и Мале Суваје, па и путем, који води долином саме реке Вел. Оуваје., —

2.) Да на делој овој прузи неће имати никаквих сметова, пошто је пруга или у потпуној заветрини иза брда, или — као што је у Вел. Суваји — одбрањена је од ветра „Кошаве“ високом буковом гором.

3) Да је цела пруга у причељу (присоју), терен сув и оцедит. | |

4.) Да су обе водостанице „Јаворац“ и „Вел. Суваја“ положене. у близини сталних извора тако, да ће увек доста и то изворске воде имати.

5.) Ца ће' поред и у близини целе пруге градлва (грађевинског материјала),

ове имати доброга

. •

1); Напред споменутом варијантом за 3 шт. ниже

но никако на ·штету

променили се и ови односи, правих.

· цројектована, која механа, ~

као камена (за зидање и за халдрме, за шљунак итд), и то кречњака и црвеног пешчара, од којега се и тесаницциправити могу, и који је истога квалитета, као што је камен у Грзи, (од којега су објекти на Честобродичком друму израђени). као и то.

6. Да има грађевинског песка довољно. поред ове пруге, и то у Д. Мутници за део пруге до Јаворца, у „Крћевој реци“ (3—4 километра далеко од пруге) за део од Јаворца до вел, тунела (км. 29.4) и за тунел на улазу; на Вел. Суваји тек груби песак

| од црвеног пешчара, — који бу се мерао туцати не-

ком простом машином: онда, ако се све ово узме у

| обзир. може се казати, да' су грађевинске околности

и прилике на овој прузиврлоподесне и повољне,многоподесније но на траси преко „ВешалаСтолица“, гди сем свега већ споменутогима итри стаиицепотпуноизлишне, ако се гледа само на. саобраћај путника и вожњу робе, — и то су станице „Вешала“ и „Столице“ потпуно у пустињи, односно 14 км удаљ. неод сваког села, — и станица „Стража“ само због једне друмске механе ако сету жељезница сагради, неће имати никаквих путника и посетилаца, тако да би у ову станицу понекад само неки Кривовирци путујући за Параћин— Београд, када би хтели уштедити „одвознину за део Криви Вир—Стража (10 ки:) Пи сондау = узевши све ово у обзир, — признаће сваки вештак, који би ове две пруге, односно трасе прегледао и сравнио, да је трасе преко

Обрадове Столице много кориснијаисигур-

нија но она преко Вешала Столице и Страже,15)

18) Горњем извештају имам да додам накнадно

још и те:

" Када би се горе описаним предалом Клачевиц:Јаворац—Летњак - Обрадова | Отолица— Велика Суваја

· — (Црква Лозица) положил« траса за колосек од

0:76 м. размаку са најмањим К == 75 м. употреб-

| љеним и на другим садашњим ин СЛДа беложеним ли| . нијама,

онда би вевештачки иземљани ђрадови смањили још најмање:за 20 од ето м. ношто би се апнија више терену приљубиви могла, продужила би се нешто мало, и тиме би дата била онег могућност да се успони (односно падоги) дадско испода и смање, пошто би продужење линије Пило највеће баш на оним деловима пруге, који је сада 229," (и 24"/,,) употребљено је, кадл би те ту линија само за 6 м. на 100 м. садашње дужине

продужити могли, успон би већ изнео само 28'09/, са којим успоном не може се ни је'на, па ни с:"дашња траса кроз Малу Честобродицу да изведе.

не гледајући ни на несразмерновећео радове и што је главно, нзвигуран, канелљв терен Ч6стоброднпом, који е6 туда не може да избегне

Инжењер Јован Јирпчтек привремени инспектор