Srpski tehnički list
— 126 —
ПРЕГЛЕД
Предвиђених извршених и неизвршених радова у П секцији до 1-1-1911 год.
ПрЕдвиЂ. |ИзвРШЕНО | НЕИЗВРШ.
ВРСТА РАДОВА
пр.
ТЕК. БР.
Динара |гр Динара Данара |пр.
51195100 419355/ 00 1085567 00 80479/00
33030 00 2131982 00
00 47926400 2,363.082 00
00)
00 00
1. |Земљани радови! 597151 85200/00 52909/00 1277465 (00 82630/00
91912/00 1520116/00
2. |Објекти 8. |Тунел __ 4. |Радови осигур.| 163109
5. |Станич. построј.| 55942 Свега|3651498
Из горе поменутог види се јасно како је стање радова било приликом одузимања рада од предузећа.
Секција је наставила рад у тунелу од половине фебруара и од 1. Марта на огвореној прузи. Морала је са свим изнова да организује посао, јер су се радници били сви разишли, а кроз месец дана радиће пуном
снагом.
Како ће се отворена пруга сигурно довршити још овога лета и положити колосек до тунела, то ће онда јако бити меродавно: дати стање радова у тунелу из кога ће се видети колико је до 1. Априла напредовано у тунелу.
Тунел „Обрадова Столица.“
Стање радова |-ог априпа 191 год.
па Мар Мај 00 Мт
о ~
.% з Приликом пробијања тунела слагале су |!
се осовине тачно а у нивелети као и у дужини није било никакве разлике.
Оно што ће интересовати читаоце и што ве очекивати да им се каже то је: кад ће бити довршен тунел те са њим и цела пруга Параћин — Зајечар.
Према досадањем раду можемо тврдити, да ће моу почетку идуће године моћи имати редован саобраћај од Параћина до Зајечара.
7 Априла 1911 год.
Св. Петка П. Миленковић
Техничко образовање у
Енглеској. — Макс Пекперк —
Енглеска индустрија, као и трговина, рекрутује своје шефове чисто емпиричкам средствима. Ду-
смело |
довима, и само учињене услуге изводе у први ред најјаче, највештије и најсрећније. У првој половини прошлога века, када је млада индустрија тражила
пут, којим ће поћи, овај начин се сам наметао, данас, и поред све веће тешкоће решавања задатака
он се још уопште свуда примењује.
За пример да наведемо двојицу људи, рођених у почетку прошлога века, Вајтворта и Насмита који су много допринели успесима механичке инду-
· стрије. Јосиф Вајтворт родио се 1803. у Стокпорту
као син једног спромашлог училеља. У четрнајестој години ступио је као шегрт код једног свог ујака, који је имао предионицу у Дербишајру. Ту је остао шест година, и за све то време проучавао машине до најситнијих појединости; и ако врло млад, буде
' изабран за надзорника у фабрици. Кад код ујака
није имао више ништа да научи, жеђ за даљим усавршавањем нагони га да побегне. Оде у Манчестар; и још за четири године ради у предионицама где почињу да употребљавају пару. Кад'му је било двадесет и четири године одлази у Лондон, да код најбољих мајстора изучи грађење машина. Успео је да добије место у радионицама чувеног конструк-
ги и тешки огледи врше одабирање у нижим ре- | тера Модслија, који га убрзо узме к себи, у лабо-