Srpski tehnički list
— 9203 —
платити по погодби или по процени вештака. Члан 62.
Ако ве радовима, на чишћењу и одржавању корита не могу отклонити поплаве, онда заинтересовани (чл. 32) могу предузимати подизање насипа дуж водених токова, процесање окука и све остале потребне радове по одобреним пројектима. од стране Министра Народне Нривреде.
Члан 63.
Све трошкове за, извршење и одржавање потребних радова и постројења против поплава сносе заинтересовани по сразмери користи, које од ових радова имају.
Члан 64.
Ако би ве још у току извршења ових радова, за одбрану од поплава, доказало, да издаци које заинтересовани имају учинити, неће стојати у сразмери са, користима, које ће ониод тих радова имати; или се, пак, то покаже тек по извршењу истих, онда су општине, срезови, окрузи или држава дужни притећи подузетницима у помоћ у оној мери, колико то Министар Народне Привреде буде нашао за. потребно, а у сразмери користи, који и они од тих радова имају.
Члан 65.
Ради извршења, радова против поплава, заинтересовани имају права, ако се слободно не погоде, тражити по закону о експропријацији (чл. 31) преустројења. или уништења свих раније стечених права на употребу воде, осим употребе воде за пиће и домаће потребе, а тако исто и свих других радова и постројења у водоплавном (инундационом) терену.
Ово одузимање стечених права може бити тек по одобрењу Министра, Народне Привреде и ако се докаже, да се радови на одбрани од поплаве не могу на други начин извршити или да би друкчије извршење изазвало прекомерне трошкове.
Члан 66.
Ако заинтересовани не би хтели обезбеђене земље обраћивати рационшлно, да би тиме избегли плаћање трошкова за извршење радова, онда Министар Народне Привреде има права узети те земље у своје руке и дати их на најподеснији начин у обрађивање све дотле, док се учињени издаци за, извршење радова не наплате,
Члан 67.
Ако се ради отклањања поплава, у средњем и доњем делу воденог тока, морају поизвршити, па учињене трошкове сразмерно поделити на све заинтересоване (чл. 32—85), други радови) у горњем изворном делу, онда. је Министар Народне Привреде дужан то проучити, израдити пројекте и исте изизвршити па учињене трошкове сразмерно поделити на све заинтересовани (чл. 92–-35).
Члан 68.
Сопственици брана, устава и других постројења за употребу воде, која се налазе на води или поред воде, дужни су такође сновити један део трошкова за, све радове за, одбрану од поплава сразмерно користима, које они отуда имају.
Члан 69.
Сопственици _ритова, бара и мочари имају права исушивати их, али су дужни пре сваког рада пријавити се начелству окружном и поднети му програм рада, па тек по добивеном начелном одобрењу од Министара Народне Привреде (чл. 160), могу чити закони за поједине случајеве. приступити изради детаљних пројеката ва предрачуном, програма за финансирање и правила за извршење и одржавање, па пошто се то одобри, онда могу приступити раду.
Према важности и потреби Министар Народне Привреде пропиваће правилник за пројектовање, извршење и одржавање ових радова, а по потреби доносиће се и наро-
Члан 70.
Ако сопственици ритова, бара или мочари ма из каквих разлога, не би хтели сами извршити исушивање у остављеном им року, Министар Народне Привреде има права, ако то општи интерес захтева, решити, да сама држава изврши потребне радове за, исушивање (чл. 32—85).
У том случају. трошкови падају на терет заинтересованих. Од ових сносе трошкове првенствено сопственици исушених земаља, и то толико, колико се исушење земље овим радовима повећане у вредности, а остатак сносе општине у којима, су мочари и ритови. Ако би онај део трошкова, који пада, на, оп-, штину, по њеној буџетској снази био велики терет, може општина, тражити од Министра Народне Привреде да, се један део овог терета, пренесе на округ или државу. По овом