Učitelj

81!

и

учинити да је правичан. У осталом ако се не би хтела чинити овако велика разлика у оценама, што не би била ни мало неправда, ако би се оцене давале озбиљно и строго онако, како ко заслужи, а не по ћуди и личном или каквом другом ћефФу ревизорову, онда би могла доћи оваква исправка :

д. Да се у закону избрише став који каже: „ако за то време никад нису добили слабу или рђаву оцену“. У овом случају класна би повишица долазила, по општем ресултату оцене. Јер одиста право је да у ресултат може ући и једна двојка, као год што је право и оно, да наставник може бити отпуштен из службе кад за две године узастопце добије две слабе оцене.

3. Трећи захтев наш најскромнији

је од свију осталих. Он би гласио: Наставнику се неће рачунати у ресултату она година, кад за успех буде добио оцену слаб. Јер данашња двојка обори све дотадање белешке и сву периоду од четири године, и мора се почети наново. Па ако се иу том периоду добије опет слаба, ма и поред одлични: , опет пропадају сво четири | године, и тако може ићи једнако.

Ово је одиста једна строга мера. · Али противу ње пе би се могло много _ војевати, јер она је много блажија него што гласи садашњи смисао закона. | Њоме се тражи да наставнику про| падне само једна година, а по садаш| њем смислу закона, могу му пропасти | две, три и четири године. | + М.

ИЗ УЧИТЕЉОКОГ СИБИРА,

(СВРШ

У 25 бр. љути се мој критичар што сам рекао једну непобитну истину; љути се што сам казао: „учитеља се плаши као да није одрасло међу људима“, па ми одма узвикује: „па ви, господине, нећете да знате да вам се доводе на васпитање деца, нећете да знате како су наши стари учитељи васпитавали децу, па нећете да знате да је и у српским местима реч учитељ покор за децу; ви све то заборављате па захтевате децу из „фреблових забавишта“. Ја знам врло добро да ми се доводе деца у школу, али знам још боље и то, да она не иду у школу од своје воље, већ што се мора. Врло мало је изузетака. Ја хоћу, и

„Без невоље не иди у Омоље«.

Пословица.

КОВУАРКО).

радим да се деца не шаљу у школу силом, радим да прво родитељи имају љубави према коли и учитељу, па кад то буде код њих, они ће онда и својој деци уливати љубав и развијати вољу наспрам школе и кад дође време да почиње школа , биће пуна веселих | лица, смеја, песме · љубави, а плач, о јауЕ и др. затреће се. Ја то тражим од родитеља. Но кад се потражи узрок тој мржњи наћи ће се опет у школи — у учитељу. Да не бох ово објашњавао, упућујем на 11 број „Учитеља“ од 18828 год.

А што се каже да захтевам децу из „Фреблових забавишта“ није за мене никаква поруга. И сам г. Нешић и