Učitelj

у велико јој штете и понижавају углед њен и учитељев.

Између одбора, који у ову категорију долазе, за сада ћемо се задржати на одборе школа провупачких.

Да би читаоци јасније сватили нас, ми ћемо дужности одбора овд. школа поделити на двоје:

1. Дужности одб. на спрам школе; и

2. Односи одбора на спрам учитеља.

Колико су се одбори овд. школа ста-

рали да одговоре својим дужностима на

спрам школа, видиће се нијбоље, ако изнесемо слику стања овд. школа. Замислите једну врло стару зграду за коју су две стручне комисије дале мишљење да је врло нездрава и склона, паду. С поља кад је посматрате изгледа као неки стародревни остатак на. коме се кров на неколико места угнуо те вам предсказује скори пад. А изнутра кад је погледате патос од плоча, који се овде онде угнуо и таван, који се такође на више места угнуо, а негде му и леп (штукатор) отпао, дају вам уверење да сте у неком бурдељу, који је своју улогу давно одитрао, па је од њега и газда руке дигао. — Сада, кад _ овоме додате још да око ове назови школске зграде нема ограде и да јој Као украс ва две стране стоје два порушена дувара, те је услед тога не само слободан пролав свакоме, него још и слободан приступ за одмарање и пландовање многим животињама, које вечито по вароши слободно крстаре, кад велим и ово узмете у вид, онда имате јасну слику о главној прокупачкој школској згради и њеној околини. Реч „бурдељ“ којом су је странци приЛиком посете назвали, заиста је најскладнији израз ва њу. А ми би је још

назвали и казамат, у ком се трује и руши здравље дечије.

Ово је, дакле, најглавнија школска, зграда у Прокупљу. Осим ње има још две школске зграде за мушку децу. Ово су приватне куће, али кад вам кажем, да су те куће најгрђе у свему од свију оних кућа у Прокупљу, које се могу узети за школу, онда и о њима имаћете прилилично јасну слику.

Једино је зграда женеке школе прокупачке, која би се могла трпити за школу. Но и њена околина не одступа од горњег описа главне школске зграде. Само одступа у томе, што су овој најближе комшије цигани.

За овим сад замислите у свакој школској соби: по неколико скамија без икакве Форме и без икаквог прописа; по

"један сакат астал (већином); по једну

разглављену столицу (већином); и по једну таблу — негде пренуту, негде без ногара , негде са сломљеним ногарама — онда ћете имати верну слику ио намештају школа прокупачких.

А од учила овд. школе имају свега ово: 5 више подераних Дежарденових мапа — обично што има и најсиромашнија школа. — мапа краљевине Србије, 2 глобуса (један покварен), - шрајберове слике и руске рачунаљке.

Кад се узме, да су готово сва ова учила била нлбављена још пре установе одбора школског, онда излази, да у овом погледу одбори нису били ни од какве користи овој школи.

Осим поменутог намештаја за овд. вишу основну школу има још ормана и неке непотпуне збирчице Хемикалија , Физикалија и минерала. Но ни ово није заслуга одбора већ учитеља, који су пре две године овде били.

и учила