Učitelj

864

вели десиће се, да ћемо доцније нешто и _ мењати. Он је за то, да се штампање истих одложи за неко време.

Сава Танасковић хоће да се штампају, јер, вели, има у унутрашњости доста, учитеља, па је нужно да и они знају за ове наше радове.

Драгутин Топљица хоће да се што пре штампају и то у „Учитељу“ како би и остали учитељи ван Београда казали свој суд о програму,

Лаза Обрадовић хоће да би остали доследни раду, да се продужи претресање програма до краја, како би се добила целина па тек после да се штампају.

Петар Никетић мишљења је, да се штампа само записник ПГ већа, по што су о Ти П већу изашле кратке белешке у „Учитељу“ хоће да се штампају због осталих учитеља у унутрашњости чије нам је миш: љење од потребе.

Никола Стојановић одговара Лази О6радовићу да не треба да страхује, да, ће овај рад бити непотпун. Ми смо, вели, примили све досадње записнике, па не би требало да се поново враћамо на читање истих. Мишљења је да се сви записници штампају у „Учитељу“ како би се чуло мишљење и осталих учитеља.

Марко Антоновић мисли да треба прво решити: хоће ли се записници штампати, па тек после говорити где да сето чини. Он је за то да их треба изнети на јавност, јер ће се тиме дати могућност и осталим друговима да о овоме проговоре.

Лаза Обрадовић одговара Никол Стојановећу, да је његов предлог ишао на корист саме ствари. Он хоће да се запас, ници штампају прво само у белешкама, те да се да на знање осталим учитељима шта се овде ради. По што је ствар 03биљна и важна он је за то, да се не хитадок се потпуно не сврши претрес програма,

Председник : не треба се бојати што ће се записници штампати. Записници скупова , то су сваки за се свршена целина и по што се приме и попишу нигде се у свету не кваре. Јер, ако би се и после тога што додавало, мењало, онда би то

била моја монографија а не моја реч у већу. Ми не смемо ништа друго износити, но само оно што смо радили. Ми ћемо свавојако више грешити ако не будемо тражили критику ван нашег круга, Нама је до тога стадо, да наша школа буде боља и баш у њеном интересу треба да примимо мишљења и осталих учитеља. Има више разлога за што треба да се записници штампају. Први је разлог ради света , јер ми и сами чинимо много што

шта ради света. На учитеље је повика да терају политику. Ми се ево састадосмо

неколико пута и нигде речи од политике. Други разлог ради другова. Омем да кажем, да све што год је учињено на досадњим нашим већина може да издржи критику. Ни једна наша дебата није рђава, свака изгдеда округла, а томе су припомогли највише деловође, који крешу оштрину. У другим већима у унутрашњости учитељи се баве само формалном страном, а од упутрашње стране нема ни помена.

Трећи разлог ради саме коље, јер ако.

не учине што добро за ову, рђаво заиста неће. Једино питање могло би бити, је ли време да они сада изађу. Ми хоћемо да целу школу реорганишемо изнутра, јер то

није нико радио и ако је до сада 7. 3а- ·

кона о основним школама изашло. Ми треба да овај започети рад свршимо до јесени и за то се морамо журити и са штампањем запненика. Ја хоћу да сеони објаве ова: ки какви су. Стављам ову ствар на, гласање. Решићемо је седењем и устајањем. Дакле ко је зато да све записнике треба штампати, нека седи, ако је против овога, неке устане. По што сви седе, решено је једногласно : да се сви записници штампају. Председник пита председника редакционог одбора учитељског удружења г. Николу Поповића, да ли се могу ови записници штампати у „Учитељ“-у. _ Ник. Џоповић олговара, да се не могу штампати до краја ове школ. године, јер има доста материјала, који чека на ред. Никоља Мусулин хоће да се штампају у „Просветном Гласнику“, јер га све школе примају.

| 1