Učitelj

489

Преседниг. На реду је да се прочита извештај одбора 15-сторице о реорганизацији основних школа. Но пре него што се пређе на читање извештаја 15-орице, напомиње, да је ово врло важна ствар. Чита члан 11. пословника по коме гости имају право да участвују у дебати,

Известилад одб. 15-орице г. Урош Блљагојевић чита извештај о раду тога одбора.

Јов. Д. Јовановић вели: да је ово, што је Урош прочитао углавноме, изведено де таљније овде у нацрту пројекта о ортанизацији основних школа. љао што вам је познато, Ш-ћа учитељска скупштина изабрала је одбор од 15 лица да израде нацрт пројекта за реогранизацију основних школа. Овај одбор састао се 26 пр. мес. и израдио иацрт пројекта; 9 члана нису Дошла, а 2 се нису сложила са већином од 10. чланова. Одбор је имао на уму све оно што утиче на основну школу и у свој нацрт узео је само оно што се може у најкраћем року остварити. При томе је узео у обзир све данашње наше прилике и неприлике. Стеван Никољић пита: хоће ди се чути и мишљење одборске мањине.

Потиредседник Милоје Петровић. У реду је да се прочита нацрт пројекта, па да га скоро сваки члан има у рукама.

Председник мисли да се прочита, нацрт пројекта, као што је састављен.

Јован Д. Јовановић, чита, нацрт пројекта.

Председник пита : је ли вољна скупштина, да чује одвојено мишљење (Вољна). Позива гг. која имају. АЕ мишљење, да га прочитају.

Миг. Протић вели: услед неке моје. не= правилности, одбор већине није дозволио да се штампа и његово одвојено мишњење, па вели, да према томе Фактички и нема одвојеног мишљења мањине из одбора петнаесторице. Овај мој нацрт није одвојено мишљеље одбора 15 сторице, него моје лично мишљење као члана скупштине; јер не штампањем мога и мога друга одвоје ног мишљења, а штампањем само мишљења, већине значи, да престајемо и бити чла-

нови одбора, и ми смо се задовољили само“

"годборске ,

тим што нисмо потписали тај нацрт већине Но пошто нам је Ш-ћа уч. скупшт. дала своје поверење, то ова скупшт. има права да тражи од нас -рачуна, С тога се ми стављано на расположење скулиштини. Њој остаје на вољу да затражи то наше одвојено мишљење.

Мигамло Отанојезић трати да се говори о пројекту, који је израдила већина.

„Љешевић тражи објашњење од већине зашто није штампано и одвојено мњење.

»рош Благојевић. Протић признаје да је било неке неправилпости. Одбор је донео решење, да се одвојено мишљење не шгампа, кога у самој ствари и није По за време одбор. седница.

Грујица Протић Ја одбијам од одбора, оно што Протић каже, да одбор већине није дозволио да се штампа мњење мањине; јер управо они га тачно нису ни поднели. Они су имали у први мах неко одвојено мишљење, које су пред одбор изнели, на кад је одбор одбио то мишљење, и за основицу узео други нацрт, онда је мањина — Шротић — баш у очи самога састанка скупштине, проуенио онај први свој нацрт и то и по облику и садржини, и одбор није хтео тај други нацрт да штампа, но је тражио да се штампа први надрт.

Срета „Лазаревић вели, да му изгледа, да већина има неку привидегију, и хоће нешто силом да протури; каже, да се већином мањина притискује, али зна да мањина вазда боље потревљава народне потребе. Пребадује одборској већини, да је некоректно радила. Мишљења је, да се оштампа и мишљење мањине.

Јова Д. Јовановић. Кад се Одбор 15-сторице, састао у Београду, многи су чланови донели скицу за нацрт, и питали су се:, који ће се напрт усвојити; питали су се још и у каквој Форми да изнесу ово мишљење пред скупштину ; да ди у виду неких општих напомена о појединим питањима, који говоре о осн. школи или у виду формалног пројекта детаљисаног до ситнице, па су усвојили да буде формалан нацрт пројекта. Протићев је нацрт одбијен