Učitelj

930“

Пријавили су се збору, да имају већ спремљене чланке, написане о данашњој системи ревизије: Цзетко Радојичић и Владимир Радојичић. у

Председник позва Владимира да чита свој спремљени чланак о ревизији, што је исти и извршио. У своме чланку Владимир је у опште критички прешао давашњи начин“ ревизије, осуђујући је као рђаву и понижавајућу, наводећи за пример овогодишњи погрешни начин ревизије какав је био у ужичком округу, (у срезовима ариљском, пожешком и моравичкомј.

После тога чланка, читао је свој чланак Цветко Радојичић такође о ревизији. У своме чланку он је нацртао стари и данашњи начин рнвизије, негдашње и данашње учитеље и њихову спрему, 'а0 и њихово материјално стање, и многоструке захтеве од данашњих наставника основне школе. Данашњи систем ревизије основних школа он осуђује као неправилан, неправедан и несувремен, нарочито оно оцењивање белешкама, којима се више убија него што се уздиже воља ка раду. Тражи: да се данашњи начин ревизије замепи сталном ревизијом, а до неног постанка тражи комисијалну ревизију од. 3 члана из просветне струке и да се са свим давање оцена укине.

Збор је оба прочитана чланка, усвојио и примио као добре и умесне.

Председник пита : има ли који члан, који би био и коме би се допадао данашњи начин ревизије 2

Сви су се једногласно изјаснили противу данашње ревизије, напомињући да би је требало што пре другом сувременијом заменити.

Неки су чланови били за то: да се ревизија са свим укине а. да учитељи као и остали чиновници буду слободни људи, ослањајући се на савесност, која ће свакога у ралу морати руководити.

Председник захтева да се донесе једна општа резолуција с "разлозима о данашњој ревизији основ. школа.

Збор је донео оваку резолуцију према прочитаним чланцима;

Пошто данашњи систем ревизије основних школа — начин оцењивања учитељског рада, не само не одговара сувременим потребама данашње основне школе, него и кочи њен напредак; -- то збор сматра за своју моралну дужност да подигне свој глас противу ове штетне установе и умоли главни одбор учитељ. удружења да, МТ. учитељској скупштини, која се има у Нишу састати ове године и која ће већати о данашњој ревизији — предложи да се иста најенергичније осуди и укине.

Разлози, који су руководили збор пожешко-ариљских учитеља, ва горњу резолуцију ови су: ај, што данашњу ревизију оспов. школа врше већином људи нестручни, људи који не познају потпуно и све-