Učitelj
ВРАТЊИ ПРЕГЛЕД
РАЧУНСКЕ НАСТАВЕ ДАНАС) АИ | ~ - од Ј. Миодраговића.
па
Госиаодо,
Велика вам хвала што сте у својој средини засновали ове придике за узајамне разговоре и договоре о питањима школским и просветним, којих у нас има много нерашчишћених и нерешених, Народ наш веома лепо каже, да се нико не рађа научен и да св.
· човек учи док је жив. Нико од нас не може рећи, да је готов са својом спремом и да му више не треба да радина њој. Сваки од нас
може сваки дан по што ново чути и научити. А то може само у = друштву. Сам човек, без жива друштва и књиге, закржљави и поборави и оно што је знао. - Цела је истина, коју морамо признати ако хоћемо себе да познамо и да идемо напред, да смо ми нелагодни за друштво. Нама _ је нарав бујна и напрасита, и пре готова да се у друштву наљути но насмеје, То чини, да се на састанцима нашим више дешава непријатних сцена, но пријатности и поуке. А то опет чини да их не волимо и избегавамо. За то нам је друштвени живот слаби неразвијен, и за то толике ствари стоје нерешене, јер би се само овако по јавним састанцима и међусобноме мењању мисли могле пречишћагти, ;
Хасна: је од зборова дакле очевидна. Поред тога што ћемо на њима измењивати своје мисли и ширити своје погледе, они још за нас имају васпитнога значаја. Они нас зближују, упознају, збратимљују, те нас навикавају да живимо један с другим у љубавиин
7 ~
Еј О овоме сам прошле школске године држао у збору учитељском у Нилиј неколико предавања. Но како онда иисам доспео да их ставим "на хартију, а држим да су за све раднике школске од већега интереса, "то их сада, у најкрупнијим потезима, стављам написмено и изиосим пред читаоце «Учитељеве,» ; >