Učitelj

330

Који нису пробали нек пробају, ако нужде имају Недоношењем књига и осталих нужних потреба, задоцњава се ученик у учењу, али осем тога задоцњавају се они у учењу и још оним досадним и врло честим задоињавањем у школи. То изостајање и доцно долажење у школу по варошима је највећу меру узело, особито овде у Београду. Према томе неуредно долажењ и задоцњавање ученика је једна сметња веома важна. Важна за то, јер ако видимо да неких, а што је најгоре. то су и најслабији ђаци, нема у школи, а. предавати се. мора даље, то се онда мора на њих очекивати, па тек да се рад почне са свима ђацима. Честим остајањем од. школе, као што је то готово увек код ђака од немар љивих родитеља такође се рад обуставља, да би смо могли што више од програма свршити. И за'ову сметњ треба тражшти начина да се отклони. Ја сам о овоме. нешто мало час проговорио, кад је била реч о почетку __ школске године. Напоменуо сам тамо шта треба. чинити _ да деца од почетка почну сва долазити, да би се могло знати што сигурније о напретку тих ђака дотле, па тек онда да се даље пође. Али овде је сад говор о оном "свако-дневном закашњавању ђака, о остајању по дан"два п ако је здрав, наводећи наивно разлоге: «нако је морао чувати кућу», «љуљати дете», «ићи на пијацу» и много других изговора. | | 4 "О том дакле честом изостајању о тој врло великој сметњ

· треба сад коју рећи.') Ја то изостајање не кретим друкчије, но као највеће зло школско. Та и има ли што довадније, но кад вам ђак дођеу пола девет или у девет. а по поднеу пола три, па чаки у три. Не, заиста ништа није тако несносно као то. И баш за то, што је то тако несносно, баш 3 то мислим да је за уклањање њено врло тешко и наћи начина да се уклони. Кад ученик одоцни једном у недељу дана, то је још и оправдано, на пр: деси се услед бо-

Е) Ади шта и како, то је тешко,