Učitelj
НОВА ШКОЛА И РЕОРРАНИЗАЦИЈА НАШИХ ОСсНЈИ СРЕДЊИХ ШКОЛА
о њиховом понашању и споредном занимању и брига о даљем научном усавршавању наставника.
Одговара ли школски надзор овоме задатку и извршује ли га дакле у довољној мери у свима овим тачкама, онда је он и од огромне вредности за васпитање и за школе, јер су све ово Фактори о којима треба водити рачуна, ако.се искрено тежи ка реорганизацији данашњих школа и стварању нових школа, које ће бити боље од данашњих, те и моћи значити прави напредак за нашу бољу будућност у сваком погледу.
Није ли то случај са нашим данашњим надзором, онда је неопходна потреба, да је и овде нужна извесна измена, о чему се у последње време веома много пише и говори. Природно је дакле, да и ми овде сад прегледамо, како стојимо са даназињим школским надзором.
Према данашњем уређењу надзор над основним школама, врши се периодично у Јуну а над средњим школама готово никако. У Јуну долази у сваку основну школу по један министарски изасланик, који за два до четири сата изврши испит над ученицима, оцени успех ученика и рад учитељев, доцније поднесе о томе свом раду министру извештај итим је све свршено. За изасланике се шаљу обично наставници средњих и стручних школа а у последње време у више прилика и сами учитељи основних школа. И шта видимо као ресултат свега тогај Толике године иду ти изасланици, обилазе школе, оцењују успех ученика и рад учитељев, подносе о томе извештаје у којима сваки на свој начин истиче махне и недостатке данашњих школа, чипе се предлози за поправку и све то било је од тако незнатне вредности да ми нисмо у стању ни да је уочимо а камоли да је и довољно оценимо. На другој страни у толико више приметили смо готово опште незадовољство од стране учитеља односно рада тих изасланика. Јула и Августа, готово сваке године, могу се читати јавне препирке између учитеља и изасланика, које констатују то незадовољство. У друштвеном листу наших учитеља било је више чланака, који такође о томе сведоче.
Врло често жале се учитељи, да су наставници средњих школа, пристрасни у оцењивању, шта више, веле они, да су и немеродавни, да их оцењују, Ну, још је карактеристично: да је прошле године у Ужицу један учитељ доказивао пристрасност