Učitelj
876 К ЛАО Ник
какав задатак, не сме му се примити какав такав, него га мора изнова, израдити за сутра; учини ли штету коме свом другу, мора му је ако је _икако могуће накнадити; ако је учитеља преварио, нека му извесно време олевидно ништа не верује; злоупотреби ли слободу у неком случају, ваља, му је ограничити ; ако је свађалица и несталико, нека са избегавају његови другови и т.д.
Дакле казна треба да буде просто непосредна судбина његова, искуство живота му и само на
тај начин имаћемо стварне користи у васпитавању. дечјем од казни, које би морали употребити.
Мих. К. Михаиловић.
= ф——>—
о“ ја књ г | Е од
јрвет, М. ДИЋА.
75
13 Прва — друга. (Прибележено у Трстенику п Крагујевцу). За. ову треба бар 30 метара чиста простора у дужину, — Играју је и одрасли и млађи,
чен, само увек мора бити паран; више њих,
игру идо 75 м. у ширину.
а и помешани. Број играча је неогранииграју и двојица, а играју и по 20, и — Справа је једина лопта, (ретко се узима још и машка, за подкачивање лопте, и даска за белегу)
· — Игра се увек па шта више и по влажном времену, само не зими.
Прво се поделе на двоје.
Кад је ово свршено, онда означе заједнички белегу, у коју ће, да се гађа, и белегу од које ће да се бије. Белега, у шта ће да се гађа, бива, или
забележени део стабла, каквог дрвета, или каква, даска, од метра или метра
_ И по, усправљена уз дрво или уз дувар, или забележени део дувара; тараба и плот узимају се за тај посао нерадо, јер лопта често прелеће преко
Њих, па не може, да се свики час доноси, особито ако је иза ограде каква башта.
Кад је и ово свршено, онда се баца „суша — киша“. Који тад добију игру, ти остану код бедеге, да, бију, да „дају онп други илу у поље, да ватају и гађају.
Они што су у пољу, што ватају, разређују се овако: Напред се мећу они, што најгоре ватају, тако и лево и десно са стране; по средини су најбољи ватачи, а и гађачи; остраг најдаље пошљу по једног од најбољих ватача, али који још може и уме, и из далека добро да, гађа, те да вата | лопту, и да гађа од оних, који далеко терају, »шишају“,