Učitelj

Ш'АРЕНИ ВЕЗ 9239

би се дакле то постићи могло, нужно је да ученице умеју и цртати оно што везу, да цртањем упознају такве слике, које се дају и везом преставити. Тога ради треба цртање у женским школама да има велике везе с женским ручним радом, те да оно и помаже бољем разумевању женског ручног рада, као што цртање помаже занатлиским разновреним ручним радовима. С овом врстом жен. ручног рада, треба цртање овако доводити у везу:

Ученице се могу прво вежбати да нацртају канаву, за тим да нацртају дебело платно и потом исто платно кад се потребне жице извуку и кад се спреми за вез. После овога по истим сликама нека ученице цртају крстате бодове и т. д. све као што је овде сликама већ престављено. Тако исто треба нацртати канаву, и на тој слици бележити разбројавање, по том, по истој слици, цртати извесне слике које се везу све онако и оним редом како се то везом самим изводи.

Слике ове треба учитељица да црта на шк. табли, а ученице на својим таблицама или на артији. Учитељица при том црта редом и показује шта је шта, а ученице прецртавају. Ако је учитељица мање вешта у цртању, те не може на часу све лепо нацртати, може слике ове нацртати пре часа полако на табли, а на часу цртања да показује и објашњава, шта треба. Да би ученице у овоме послу имале извесне саморадње, може им учитељица показивати донекле, па онда их оставити да даље саме раде. На пр. кад се покаже пртање крстатих бодова, могу ученице после по више редова саме нацртати без прегледања с табле. Тако исто и слике које се у извесном везу понављају, може се показати једна, па по том ученицама оставити да још неколико таких истих нацртају и т. ад.

ВК Ј.

16%