Učitelj

УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ 958

поверила, т. је. да правилно и објективно оцени радњу Гл. Одбора у овој години, мора да учини неке замерке на поједине радове Главног Одбора.

Тако, Извештајни Одбор замера Гл. Одбору :

1) Што Гл. Одбор, кад је се у Гл. Одбору упразнило место Јов. П. Јовановића, није то место попунио онако, како прописује члан 28. Прав. Учит. Удружења ;

9) У извештају Гл. Одбора изложено је: да се неки чланови Јела Одбора нису елагали у извесним стварима и због тога су неки чланови поднели оставке на чланство, али — вели се даље — кад су настале све теже и теже прилике, и, кад је министар почео премештати и чланове Глав. Одбора, онда ву тек сви чланови Гл. Одбора осетили и увидели своју погрешку, и у интересу удружења бацили на страну све друго, па сложно продужили даљи рад.

Извештајни Одбор замера Гл. Одбору, што г.г. чланови Главнога, Одбора, нису одмах осећали своју дужност према удружењу, што ираније кад су чланови удружења, а њихови другови гоњени нису бацили на страну све друго па сложно радили; него су ту своју дужност осетили и испунили тек онда, кад и г,г. чланови Гл. Одбора почели бити премештени.

3) У извештају Главнога Одбора излаже се, како је за време, многих премештаја и гањања учитеља јако био отежан и онемогућен правилан рад и успех у школи, и како су услед тога и послови Учит. Удружењу јако отежани и онемогућени, али се у извештају Главног Одбора не огледа: шта је Главни Одбор предузимао, да заштити основну школу и учитеља ; |

Ма да то Главни Одбор у своме извештају није изложио, ипак је члановима извештајнога одбора познат п тај рад Главног Одбора, из дружинскога листа „Учитеља“ али извештајни одбор налази, да је Главни Одбор, кад је преко дружинскога листа чинио нешто у томе погледу, требао да даде јачега и јаснијега израза, овоме протесту.

4 У извештају Глав. Одбора стоји на једноме месту исписано, да је у програму владе од 9. Августа прошле године, ондашњи министар просвете изнео неке добре рефорже за основну школу и учитеље, али да Главни Одбор није много полагао у та обећања, да ће се те добре. реформе и извести.

Извештајни Одбор, коме је такође добро познат владин програм, који се овде спомиње, није у томе програму могао наћи никакву добру реформу за основну школу и учитеље, јер све што је у томе програму о основној школи и учитеље речено, обећање било је, да ће се учинити неке измене у закону „о учитељима“, а како у Србији никако и не постоји закон о учитељима, то се је одмах могло видети, да је то обећање било на памет написано, и да се нико, па ни Главни одбор није могао