Učitelj

УЧИТЕЉСКА СКУПШТИНА У НИРИХУ 61

вота у свете :ој историји, основни услов за напредак треба да буде мир а ви сваком приликом хвалите оне, који су га рушили. Не показујете никада какво треба да је право стање људских друштава, чему она тоже

и мора да теже; не истичете имена оних који су својим радом стварали |

све ове тековине, које данас уживамо. Деца не знају ни о једном проналазачу техничких справа, ни једном оснивачу религије или моралних. система. Њихове заслуге се ћутке прелазе и освајачи излазе као једини носиоци историје. Ја вам рекох појмови су накарадни и патриотизам, који тиме мислите да етворите, јавља се као мржља, као презирање; а. он треба да буде заснован на љубави ка човечанству. Продавање историје треба у томе правцу изменути и то што пре.

Овај говор примљен је необично одулневљено. И ви осећате у њему, јелте, изразе мирног Швајцарца, који нема нпти може да има других националних тежња до да одржи ово парче земље, коју је још Тел стрелом ослободио. Пт -

Али — ја нећу да судим о говорима, ја вам их овако у кратко износим. Судите ви. :

Овим говором закључен је „теориски део“ скупштинског програма. Практички био је врло кратак.

» . »

Секретар констатује да се број чланова подигао на 2600. Благајник у кратко саопштава приходе од чланова. Уреднику учитељског органа. изјављена је благодарност на досадањем старању око уређивања п напретка листа. Кратким говором председник је затворио седнице.

И ја завршујем овај извештај задовољан ако сам успео да читаоцима дам бар приближан појам о предметима, који су простресани; 0

старању које ово удружење води над свим оним што може наставу да.

усавриш. До скорог виђења. - чћ.

из моходског ЖИВОТА

Множеник не сме бити множитељ.

Често се у нашим школама одомаће неке погрешке, које својим последицама доводе и наставника и децу на погрешне појмове, те их за то не смемо ни пошто оставити, него их морамо искоренити, јер из погрешних.

'

појмова изводе се псгрешни и закљуци. Ти се погрешни појмови готово и

непримећено провлале, те тако шрелазе у дечју својину, пш доцније их је