Učitelj

РУЧНИ РАД У МУШКОЈ осн. школи 597

имати користи, које смо од њега очекивали, а онда не треба ни да. га уводимо.

Ето толико је од прилихе решено на конференцији, те да се

види, од колике је важности да сам учитељ предаје ручни рад. : И с материјалног гледишта ваља учитељ сам да предаје ру“ чни рад, јер би иначе држава морала да ствара читав ред наро читих наставника за ручни рад. Онде, где се учитељ боји, да га не може научити (разумем слојд) не ваља га уводити. Но о овоме ћу ти другом приликом писати и више. |

Сад, овде, да ти изложим наставне захтеве од ручног рада као предмета у основној мушкој школи.

И ручни рад као предмет, треба да има своје особине, које. ће ово или оно што је добро с педагошког гледишта развијати код ученика. Захтеви од ручког рада, да би одговорио горе НИ цељи 2 св на 10 тачака. Оне гласе:

1) Ручни рад као наставни предмет треба, да је тако удешен да буди шнлиерес за наставу код утеника.

2) Ручни рад ваља да учи ученика да буде довилаљив.

8) Он треба свестрано да вежба руку.

4) Навикаваће на ред и тачност.

5.) Навикаваће на чистоту.

6.) Развијаће учениково тело.

1.) Будиће и естешичка осећања.

8.) Ручним радом ће се развијати телесне моћи за неће се тело сувише напрезати.

9.) Ручни рад ће бити противник рада мирно седећи.

10.) Он треба да је методички удешен |

Ја бих још додао: : |

11.) Треба по могућству да помаже као очигледно средство у. настави и другим предметима.

Све ове тачке до осме јасне су довољно да се не мора више говорити о њиној потреби.

Хоћу о 8-ој тачци да рекнем неку. — У нас св мало или ни мало не обраћа пажња на телесно снажење учениково. Ми имамо по програму свега два часа гимнастичка недељно. С тим се не може учинити ништа да се доведе у равнотежу оно, што је тело изгубило часовима умнога, рада. Шекад се у нас гимнастика предавала на справама, па им од ње нисмо имали вајде, јер је сувише напрезала дечје телесне моћи, те их није правилно развијала. Противници ручног рада обично наводе, да је ручни рад само за вежбање руке, да буде умешна, а не да се помоћу ње развија дечја снага