Učitelj
2002 = : РУЧНИ РАД У МУШКОЈ осн. школи
али им се поједини органи снаже, а рад је такав да се не да мирно и седећи радити. ( тога би се овај предмет због својих добрих особина могао завести као промена у раду.“) На многим школама (у Шведској и Аустрији) није заведен зарад скупоће материјала. и алатака.
8) Корпарство. О њему је на конференцији говорено ово: Оно. децу једва занима. У школама, где је овај посао заведен искуством, је потврђено, да ни једно дете није у стању лепу и ваљану корпу да направи. Што је и ово завођено, чињено је пог'авито зарад тога што прућа има свуда и што је веома јевтино, а друго, што се држало да ће интересовати децу. У почетку и беше тако, јер деца вољаху више овај рад но умни. Да би се уверили колико воље имају деца за овај рлд, предајимо им најпре столарски па онда овај посао и они ће предњи више заволети а код другог ће показивати вољу као и за умни Дете може корпу да направи прилично добро, али никад ваљано, јер његова никад не може бити трајашна и тачног симетричног облика, При овом се раду вежба рука једно"страно, те и не задобија дете свестрано образовање рукб. Овде учитељ не може увек да надгледа ради ли ученик уредно и тачно. "те се и ове две особине не вежбају. Истина да се постиже чистота, али сувише вучење производи болове у прстима. Овде се не може ићи од лакшега ка тежему, те се одмах сувише напрежу дечје "силе место да се снаже. Корпарстро је рад при ком се мирно седи, _а кад би се хтео стојећи радити немогуће је, јер рад мора да се прикљешти између ногу. "“)
(#) Он се још често употребљава као додатак радовима од дрвета; израђујући ва дрвене производе шарчице, резице, итд. Кафез, који деца веома радо раде и сама јесте комбинација рада од дрвета и метала — жице. Референат
#%) Ову би врсту радова боље било назвати плетарством но корпарством. (Осем корпарства у ову врсту радова долази и плетење од сламе, нпр. плетење сламних ужета ва завијање воћака, плетење и грађење отирача за ноге, па и плетење и грађење шешира, које ђаци на више мести у Србији умеју и раде. Па баш и само корпарство не би ни мало било за одбацивање. Оно је врло згодно срветво за промену рада, нарочито о кишовитим пролетњим и летњим данима. А ни мало се не слаже с истином тврђење да деца не могу начинити лепу и ваљану корпу. Корпе ва бело рубље не морају се ни градити, Исто тако није истина да је веџба при овом раду толико једнострана да је треба одбацити. Плетарством врше деца веџбу руке особите врсте, где се веџбају нарочито прети и то тако, како више ни у једној људској радњи. А што се мозга тиче, он овде има врло.
__ важну веџбу у стварању, како ретко још где. Не разумем зашто учитељ да не може надгледати, ради ли ученик уредно и тачно. И они болови од сувишног вучења отпадају. Исто тако је неразумљиво тврђење да се при овим радњама не
_ може ићи од лакшега, к тежем, и да се одмах морају веома напревати ђачке силе.