Učitelj

РУЧНИИ РАД У МУШКОЈ основној шкоЈи

Какве се васпитне цељи постижу ручним радом и како га ваља удесити, те да одговара нашим потребама 2

НАПИСАО Јоваљг С. Товажовић, учитељ.

(НАСТАВАК) .

ЛР. помо

Беч, 7. августа 1895 год

У но вешкој је такође заведен ручни рад каон у Шведској али се ту више имало муке. Најпре су друштва руководили“ ствар зокушавало се. заводило у школе као необавезан предмет па онда као обавезан, Ну, што је карактеристично увек у свима државама џа и овде, слати су учитељи да проуче ручни рад у Њесу, па су овда заводили ручни рад на учитељеким школама, па ти спремљени кандидати учитељски уводили су по том ручни рад по одобрењу владе у својим школама за рад саме пробе. По етеченим резулта тима заведен. је по том ручни рад као обавезан или необавезан предмет. Данас је у Норвешкој заведен ручни рад као обавезан предмет.

Немачка није изостала иза ових држава. Још одмах у почетку нада је Кас покушавао да заве;е у Данској ручни рад, (а који је пропао за рад тога, што се стварале само занатске радионице а не и школе за рад), позове га немачка влада да им држи предавање о ручном раду. У то време у ГЏлезији беше настала ужасна сиротиња, јер народна привреда беше спала до ништавила. Кас пропутова речену покрајину и изнесе на јавност да је народна ручна уметност никаква и да за рад тога пропада, Одмах по ватреном