Učitelj

ПРЕДАВАЊЕ 221

Изиђите Жарко и Иво! Узмите ову прву клупу, па је метните у ову школу на табли... Не може. А штог Па оно је нацртана а не истинска школа. Па хоћемо ди истинске клупе метати у ову школу! Не ћемо7 Него7 Нацртаћемо. Добро, хајде да нацртамо. Него да видимо најпре колико је клупа у школи. Изброј, Милане ! Колико је% "Има 15 клупа. У колико су редова поређане У три. Колико је у сваком редуг По пет. По колико ђака седе у једној клупи; По два. Нека Миша измери дужину клупе. Колико је дугачка' | метар. Колико ћу дугачку означити на табли; По |д.м. Ево да нацртам на табли у три реда по пет клупа. (Цртам онако, како су клупе поређане у школи. Клупе означавам дебелим положеним цртама. Види слику 2.) Шта сам ово нацртао на табли7 Клупе. У колико сам редова нацртаог У триг Колико у сваком реду: По пет... Сад и ви да означите клупе на хартији. Колико ће вам бити дугачка свака клупа“ По 1 прст. Каквим ћете их цртама. означити Х Дебелим. Нацртајте сад и ви онако, као што сам ја на табли.) Е

|

1 '

Шта још треба да нацртамо у овим нашим школама; Ото, табл ит. Д.... Хајд сто. Покрај кога зида стоји сто; Покрај предњег. Ј ли у углуг Није; на средини. Је ли уз сами зид Није; мало ј одмакнут. Зашто Да би могла стати столица иза њега. Да нацртам. Сто је дугачак ! метар, а ужи од метра. Колику ћу дужину да на-

1) Разуме се да ово- није цртање појединих ствари у школи, већ само обележавање места, које ствари заузимају.

с15