Učitelj
649 _ КАКВЕ ТРЕБА ДА СУ ШКОЛСКЕ МАПЕ
неколико напомена, е да бих свратио пажњу учитеља и на, овакав рад. Уверен сам да ће сваки, који покуша и овако да ради при предавању земљописа, бити много задовољнији са успехом, и да ће рад бити милији и њему и ученицима. Треба, дакле, радити па уверити се.
М. Љ. В.
—_____. --д—>————
КАКВЕ ТРЕБА ДА ОУ ШКОЛОКЕ МАПЕ"
=
Мапе су најважније срество у Географији. Ми немамо ни једне мапе наше Краљевине по новој административној подели, која би била усвојена као наставно срество у нашој основ. школи. Мислим, да није излишно ако укратко проговоримо о горњем питању. Нека би ово било мали прилог стварању што бољег појма о доброј школској мапи.
Пре свега, нужно је, да се има на умуи задатак Географије, којој мапа служи као помоћно среотво. ГеограФија је до сада обухватала мноштво појединости без узрочне везе и географски уџбеници били су збирка голих имена без икакве логичне везе. Географија се пак сада. узима као наука о површини земљиној и то по њеним природним својствима (особинама) и као станиште људско. Познат је Факат, да особине земљишта утичу на људске радње, а ове, обратно, на земљишта, те се сваки појав узима као последица узрока — по закону узрочности.. Сваки се појав сматра као алка у низу једног ланца. То је нови правац у Географији и њиме је проширен обим географеки, а тиме и захтев од ученика. О тога и није могуће учити Географију без наставних срестава. Поред многих очигледних срестава као: слика, археолошких збирака и т. д., истичу се најпре картографска срества: гло-