Učitelj
ИЗ НАРОДНЕ ПЕДАГОГИЈЕ 57
Пилала, гуса. Одрасла деца често пута ухвате једне друго ноктима (палцем и кажипрстом) за кожу од надланице, па тако подижући и спуштајући руке, певају сви на глас:
„Пипала, гусала,
На виле, на куле,
На растове иверчице,
На борове шишарице,
Лет маро, лет, лет, лет....
Кад ово последње кажу, онда сви отпусте руке, п рукама подражавају тичијем лету. |
15. новембра 1897 године
" Пољна. Прикупио
Ст. М. Мијатовић учитељ
Како се изводи данас, а како би требало изводити партију о гласовима у „Уводним веџбањима за читање“, или основа за Нови Буквар.
(НАСТАВАК)
ж о ж
Неоспорна је истина која барем донекле није страна ни нашим ни светским методичарима: да деца, т. ј. почетници доласком својим у школу доносе собом готове, махом доста нејасне а где када и прилично нечисте појмове о многим гласовима“); али је исто тако непобитан Факат и то: да овај Богом дани дарак није никада и ни од кога експлоатисав онако, како се у истини може и треба, да вЕепдоатише, па да се на тај начин извуче велика корист од овога
иначе малога дарка Божјег, који — узгред буди речено — потпомогнут овом другом непобитном истином: да се и путем подражавања могу стварати појмови 0 гласовима — и чини базу новога
синтетичко-аналитичког метода.
#) Ко је од светских педагога најпре открио ову истину, тешко је погодити, ако се тј. не припише ово звезди прве величине — Амосу Коменском. —- Али да је у Стефани-у нашла себи великога но не и довољно вештога поборника — преко овога Факта можемо, чини нам се, слободно ћутке прећи.