Učitelj

23

1 Вежбања која захтевају највећи напор пажње, као што су аритметика, граматика, писмени састави, на сваки начин стављаће се на дневни ред за пре подне, или у школама полутрајања, у почетку школскога трајања".

Ш Сваку лекцију, сваки задатак, читање и вежбање пратиће усмено објашњење и пропитивање.

М Поправка задатака и слишавање лекција вршиће се у оним часовима кад су ти предмети по распореду на дневном реду. По правилу задатци ће се исправљати и поправљати на шабли, у исто време кад се врши преглед свезака (тека). Писмене саставе поправљаће наставник ван школских часова.

М Тридесет (30) часова недељно“ (у које се не рачуна и оно време, које ће деца употребити на учење било код својих кућа или при учењима под нарочитим надзором при спремању задатака и лекција) треба да буду распоређени следећим начином:

1. Свакбга дана, у прва два течаја биће једна лекција у виду фамилијарнога разговора — или помоћу пригоднога читања —- која је намењена за морално поучавање; а у вишем течају, ова ће лекција бити посвећена усавршавању самога програма о моралу.“

: (НАСТАВИЋЕ СЕ)

Нови буквар и начин предавања по њему.

Ваљда ће бити излишно, да утрошим и једне речи на исти цање важности првог читања и писања, као основе и средства за целокупни духовни развитак нашег подмлатка. По томе и вредност буквара, прве књиге, која, као помоћно средство и деци и учитељу, треба да олакша насшаву читања и писања, излишно је наглашавати.

1 Има разреда, чије време трајања почиње у 8 а свршава се у 10, у место. у 12 часова као што трају све остале школе.

2 У нашим се школама не ради више од 20—24 часа недељно !22...