Učitelj

ВВ Е аи

615

8.

И поједини прегледи тешки су, понеки су, може се рећи, веома тешки за цртање у основ. школи. Нпр. у 2. ев. за Ш раз. већина прегледа пије за тај разред, нарочито прегледи на стр. 12. 1 14.

Прегледи за ТУ раз. исто тако су тешки, а нарочито зато, што би се они ималн цртати на цртанци бр. 4. Једва би могао и гимнавист и то не из 1 или П раз. гимназије по из Ш или ТУ раз. нацртати нпр. орнамент на стр. 8. и 9. у 1. св. за ТУ раз. Тако исто тешких прегледа има и у 2. св.

Због тешкоће цртања ових прегледа понеки учитељи, сасвми оправдано, и избегавају да дају деци да ове прегледе цртају на пртанци бр. 4, но употребљавају цртанку бр. 3.

4. Да би јасније било и да би се боље упамтило наставно градиво из осталих наставних предмета цртање треба, као што знате, да је у вези са осталим наставним предметима, у колико се то може

извести. Овим Прегледима то није учињено, а то је један врло велики недостатак ових прегледа.

о.

За сваки разред одређене су по 2 свеске -ових Прегледа да се сврше за годину дана. У њима је толико материјала — прегледа — да се таман може свршити за то време цртајући све прегледе. Међутим цртање треба предавати према месним приликама, п стога. је требало унети у ове Прегледе већи број поступно изведених слика, те да би сваки учитељ могао УНИ за цртање оно, што је за његове ђаке згодно.

Има још 2—8 ситнија недостатка, у овим Прегледима као нпр.:

понављање слика истих или с врло мало измена, незгодан формати т. д.

Овим Прегледима учињен је, без сумње, известан напредак у цртању по основ. школама и то тиме, што је учитељима пружена извесна грађа за цртање, чега дотле није било, и учитељи су имали прилично незгода услед тога.

Цртанака, као што знате, има 4 броја.

Ове су цртанке уведене у наше оси. школе по одлуци београд. учитељског збора у 1897. год. коју је Министарство Просвете усвојило.

Цртанке су, по мом мишљењу, у главном добре. Могло би се замерити, што је велики скок између цртанке бр. 3 и 4, где се од стигме прелази одмах на цртање без икаквих помоћних значака.