Učitelj

из ШКОЛСКОГ РАДА 495

Ова предавања теку овим редом:

Прво је предавање о мешру.

Друго је предавање о мерама за површину.

Треће је предавање о кубном метру, п овде се засад не изводи колико у «6. м. има кб. дм. итд. то остаје за доцнији рад.

Четврто је предавање о мерама за садржину, изводећи да је и литру основица метар; јер је литар шупљина кб. десиметра.

Пето је предавање о граму, истичући да је грам тежина воде која би напунила кб. сантиметар.

Последње је предавање о новцу. И овде треба истаћи везу између динара и осталих мера; јер је динар тежина од о грама.

После ових предавања згодно је при крају укратко одржати п предавање о времену (година, месец, дан).

Тек се после приступа главноме раду: основним рачунским радњама са целим бројевима.

Стублине Милутин Станковић

(Наставиће се)

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

А) РЕФЕРАТИ

Образовање женскиња и женско питање у Србији. Написао Д-р. Чед. Марјановић, професор. У Београду, штампано у Државној Штампарији Краљевине Србије. 1907. Цена 0.70 дин. (свршетак)

Што ве тиче моралисања пишчевога и тврђења да струја инернационализма не води много рачуна о моралу, наводећи да „она руши онај морал који је створио национализам“ — само оволико :

Писац се нејасно изразио у наведеном ставу те га читалац може двојако тумачите: или је морал створен национализмом или је национализам створен моралом. Ако је прво нетачно је, ако је друго апсурдно је. Јер писац као представник хришћанске етике мора мислити, да је морал нешто апсолутно, нешто што постоји изван времена и простора — логички изван сваке народности. Ако је друго онда он нема појма о постанку народа јер разни народи не могу постати из једнога апсолутнога и вечито неџроменљивога морала, како га замишљају хришћански етичари.