Učitelj

412 у ти Е ЈјЉ

сретамо и у Поукама о језику — Граматици, — и сада имамо овај облик задатка: 25 т. 325 д. НЕ о

в. Ред и поступак у раду.

Сад се питањима поступно, као и пре, утврђује ред и поступак при раду, где долази:

1. Понављање задатка. У усменом раду задатак се понавља, онако како је задан, а у писменом је истакнутије, кад се понављање

почне од „=“ — „Пошто је 40. т. к. кад је 25 тов. 325 дин.“ а може и редом, како је написан. 2. Рад. Почни од непознатога — знака питања: „не знам

пошто је 40 т. кукуруза, а знам да је 26 тов. 325 дин. а морам прво наћи, пошто је 1 тов.

Знам да је (пишем) 25 т. == 325 дин. онда ће 1 тов. бити 1, И (пишем) 25. део од 325 д. ( 407. ~ ~ 40

а 40 т. биће (пишем) 40 пута онолико, колико кошта : товар, (пише) као што се горе види. Имам дакле да извршим ово: 825:25 и х 40, ово напише у онда изврши: 825 :25–—418 Х 40 == · ==520 динара. Овако радим у почетку вежбања и са онима, који нису добро. савладали. Доцније само ђак говори као и горе, а пише овако: | 5 у 40 ==825:25 и 1 а још доцније, говори све, али пише само радњу и ради: 325 : 25 == 13 х 40 == 520 дин. Узмимо сада и овакав задатак, где се пита колико је нечега за 1 или више динара — ако ничег другог ради, а оно због вежбања. 5 дин. == 10 Кгр.

О 8 Горњим поступком, почевши од ; ради и пише: од. 10 Кгр.

1. 5 (петина), а зала. а дакхе 10 гр == 0205 2 # Овај се задатак може израдити и на други начин, и треба га израдити, и ако није правилно: прво наћи, пошто је1 кгр. 6 дин. :10 Кгр. == 0.50. дин. а ми хоћемо за 2 дин, и добићемо оно

лико Кгр. колико у 2д. има по 0,50 д. = 200 : 50 ~ 4. У оба слу-