Učitelj

ИЗ ШКОЛЕ И ЗА ШКОЛУ 478

чаја долави дељење. Овакви су задаци нарочито згодни за вежбање у мишљењу.

Још нешто о облику писања задатка. Ови ови облици нису за практичну примену, али су згодни за вежбања при понављању

и за мерило успеха — разумевања. Један исти задатак може се написати на четири начина.

1 начин — (уобичајен) И РРА | П начин 125 _ 305 9 Ш начин а Д. · 5 т [8 28 1

Ма како написали задатак као што се види, и мора бити, питање је једно исто, и ради се као и у првом случају.

П. Олакшице у раду. Има задатака правила тројног, који се могу израдити краћим путем и лакше, а то је случај кад је број из питања чинитељ истоименог броја из познатих количина, и обратно. Н. пр. 6 м. 8 дин.

а ам од б дин. онда пе коштати Ууанод З од = 85: > = 200 520 20. Или обратно: | Кгр. “ ДИН. 3, у

15 кгр. је 3 Х више од 5 кгр. па ће и коштати 10 х 3 — 60 дин. Овако се скраћено могу радити и они задаци друге врсте — где се пита колико је чега за 1 дин.

=

Н. пр. З дин. 5 М, или 3 д.5м. О О Е

=== СВ ИВЕИ ВН О оне

КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД

РЕФЕРАТИ_

Педагогијска књижница. Уређује г. Милан Шевић, професор.

Вредна књижара Рајковића и Ћуковића у Београду прегла је да нам изда, а г. Шевић примио се да нам уреди (спреми),

УЧИТЕЉ 32