Učitelj, 01. 09. 1910., S. 69

УЧИТЕЉСКО УДРУЖЕЊЕ 69

вољно само писменост, већ је потребна моралност на првом месту, па тек остало.

Г. Воја Младеновић, је мишљења, да до год се школе не ослободе приватне иницијативе, о задатку њиховом не може говорити. Задатак њен треба да буде практичан. Она треба да буде слободна и световна.

Г. Душан Михаиловић, слаже се са предговорником, да у опште сад се не може говорити о задатку школе. Док се год не уреди учитељско стање о побољшању плата, и не уреди питање о подизању школа, о задатку истих илузорно је говорити.

Г. Милош Јанковић, налази да основица наставе треба да буде ручни рад а све остало, да буде у вези са њим.

Г. Јован Карабашевић, као и г. Шумкарац мишљења је, да је школи задатак поставио вам народ, јер он не тражи од учитеља да му деца знају промену заменица и др. већ да су писмена, да умеју да пишу, читају и рачунају.

Г. Јован Петровић наставља овакав задатак основној школи:

Рационалним ширењем српске писмености и просвете, српска, народна школа, треба да развије у младежи српске, тежњу 38. самоваспитањем и само образовањем у толикој мери, да се слободни српски, као свесни чланови културнога друштва надмећу у томе, који ће више користити племену своме с једне и човечанству с друге стране.

Председник ставља на гласање предложену резолуцију од стране анкете, која се прима са овим изменама: Да се из исте изостави учење у основној школи: словенског језика, црквеног певања, а ручни рад да буде обавезан само за женске школе,

Затим је данашњи састанак закључен у 6 часова а други заказан за 23. у Т часова у јутру.

Секретари: Председник скупштине, „Лазар Б. Ћурчиновић, Ђ. С. Којић. 18 и и о Оверачи записника;

В. Н. Казимировић. „Дим. С. Пауновић, Анла. М. Стојиљковић, 5 Дим. Глигорић.

1 ЗАПИСНИК рада ХХУП учитељске скупштине на дан 23. августа 1910. год. у Београду

Председник отвара П састанак. Позива секретара да прочита, записник прошлог састанка.

Прочитани записник примљен је без примедбе.

Председник предлаже да се приступи раду Ш анкетне комисије пошто чланови П анкетне комисије нису стигли на седницу. Позива известиоца. Тема гласи: „Треба ли све школе да су једнако уређене или треба да има неких разлика“.

Милутин Станковић говори о задатку народне школе. Тврди