Učitelj

ГОВОР МИНИСТРА ПРОСВЕТЕ | 101

израза једног Министра Просвете, — меслим да је то био Пол Бер у Француској, — који је рекао: да васпитати једног младића, значи васпитати једнога човека а васпитати једну девојку значи: васпитати једну породицу.

Ово што сам казао до сад то су само наговештаји, неколико измена које би у садашњем закону требало а сем оне о повишици почетне плате — ласно и могао извести. Ја сам вољан да их предложим · Влади и Народној Скупштини још у току идуће сесије. Ми сви, без сумње знамо да има мана у закону од којих се пати, као да нема довољно гарантија за извршење његово, да нема довољно јасноће и потпуности у појединим одредбама, али смо господо, ипак дужни признати : да је овај закон јако унапредио учитељство и у погледу сталности положаја и у погледу награде. Он нам понавља једну већ историјску чињеницу, коју смо изнели из ХЛХ века: да стање учитељства у једној земљи одговара општем режиму у њој. Што више демократских идеја, што више тежњи ка напредовању маса народних то се више обраћа пажња и учитељству. Србија, господо, и ако је мала и у многом погледу назадна, спрам. других цивилизованих земаља, није заостала у погледу љубави спрам учитељства које се у свакој земљи сматра као најшира подлога народне моралне и интелектуалне снаге. Орбија је, шта више у овом погледу, ишла и испред других. Надајмо се, браћо, да ће вашим ревносним отправљањем учитељских дужности, вашим енергичним радом и на другим културним и просветним пољима допринети потпун преображај Србије, а да ће Она остати благодарна главним факторима свога, преображаја. (Живо одобравање.)

"Д-р бтев. М. Окановић, проф.

НАРОДНА ИСТОРИЈА У ВАСПИТНОЈ ШКОЛИ

НП

Пошто смо видели какве психичке творевине ваља да обра-

зује историјска настава у духу ученикову и помоћу којих пси-

хичких радња, то прелазимо на излагање тока обраде једнога предавања историјске наставе у васпитној школи, и

1. Историјско се градиво, према своме карактеру с једне стране,

а према моћи У схватања, с друге стране НЕ по МА