Učitelj, 01. 01. 1911., S. 42
Ен
318 па Мт из Не ЈЕ
Препоручујем друговима да покушају овако водити распоред градива или план лекција, те ће се уверити, да ово учитељу није на одмет. Многи разлози говоре у прилог овом мом предлогу. Први је, што ће учитељ свакога дана имати пред собом тачан преглед градива, које је дотле обрадио, као и градива, које тек има да обради. Па онда, много је лакше два-три дана пре почетка школске године написати овакав распоред и преко целе године само уписивати датум обрађивања, него свакога дана водити дневник рада, чиме се губи доста времена, или никако гам не водити, те, такорећи, изгубити компас рада и пред крај школске године на врат на нос свршавати све оно, што се продангубило, пропустило оним „има времена.“ -
___Ко би од другова хтео да има већ рубрицирану књижицу за распоред градива, нека се обрати књижарници Пахера и Кисића у Мостару, која је оваке формуларе одштампала и укоричила. Цена им је неких педесет пара. А могла би и наша државна штампарија израдити, као што је у њеном издању и школски дневник израђен.
Стојник, ХГ. 1910.
из ШНОЛСНОГ ЖИВОТА
ПОВОДОМ ИСТАКНУТЕ АНКЕТЕ.
Кад су ступци „Учитеља“ отворени тако важном питању, као што је о васпитању школске деце, онда ћу и ја, у прилог тога питања, да кажем коју. -
Проблем, који је истакао наш ветеран Мих. П. Милошевић, јесте по своме значају један од најважнијих из области нашега школског живота.
Питање о васпит.њу народне омладине није скорашњега датума. Оно се јавља готово кад и човечанство. И где се ово питање познаје боље и разрађује детаљније, ту је и васпитање народне и школске омладине рационалније п напредније. Код нас је ово питање, у односу према другим културним народима, још у повоју. И нема спора, изабран је баш згодан тренутак, кад се ово питање у нас покреће од стране васпитача народне омладине. Велим згодан тренутак зато, што свако па и друштвено зло треба зарана, лечити...
Ми не смемо затворити очи пред истином, па ма колико она за нас горка била, да стари витешки дух нашега народа у толи кој мери опада, да је бојазан, да сасвим не изумре. Свакако то долази због наших социјалних и економских недаћа, које сметају и не дају да се пробуди и подиже нови дух у нашем народу. : то зло потхрањује и овај преживели систем наше основе школе. Стога основну школу и наставу овакву каква је данас треба.