Učitelj

Ен

318 па Мт из Не ЈЕ

Препоручујем друговима да покушају овако водити распоред градива или план лекција, те ће се уверити, да ово учитељу није на одмет. Многи разлози говоре у прилог овом мом предлогу. Први је, што ће учитељ свакога дана имати пред собом тачан преглед градива, које је дотле обрадио, као и градива, које тек има да обради. Па онда, много је лакше два-три дана пре почетка школске године написати овакав распоред и преко целе године само уписивати датум обрађивања, него свакога дана водити дневник рада, чиме се губи доста времена, или никако гам не водити, те, такорећи, изгубити компас рада и пред крај школске године на врат на нос свршавати све оно, што се продангубило, пропустило оним „има времена.“ -

___Ко би од другова хтео да има већ рубрицирану књижицу за распоред градива, нека се обрати књижарници Пахера и Кисића у Мостару, која је оваке формуларе одштампала и укоричила. Цена им је неких педесет пара. А могла би и наша државна штампарија израдити, као што је у њеном издању и школски дневник израђен.

Стојник, ХГ. 1910.

из ШНОЛСНОГ ЖИВОТА

ПОВОДОМ ИСТАКНУТЕ АНКЕТЕ.

Кад су ступци „Учитеља“ отворени тако важном питању, као што је о васпитању школске деце, онда ћу и ја, у прилог тога питања, да кажем коју. -

Проблем, који је истакао наш ветеран Мих. П. Милошевић, јесте по своме значају један од најважнијих из области нашега школског живота.

Питање о васпит.њу народне омладине није скорашњега датума. Оно се јавља готово кад и човечанство. И где се ово питање познаје боље и разрађује детаљније, ту је и васпитање народне и школске омладине рационалније п напредније. Код нас је ово питање, у односу према другим културним народима, још у повоју. И нема спора, изабран је баш згодан тренутак, кад се ово питање у нас покреће од стране васпитача народне омладине. Велим згодан тренутак зато, што свако па и друштвено зло треба зарана, лечити...

Ми не смемо затворити очи пред истином, па ма колико она за нас горка била, да стари витешки дух нашега народа у толи кој мери опада, да је бојазан, да сасвим не изумре. Свакако то долази због наших социјалних и економских недаћа, које сметају и не дају да се пробуди и подиже нови дух у нашем народу. : то зло потхрањује и овај преживели систем наше основе школе. Стога основну школу и наставу овакву каква је данас треба.