Učitelj
УЧИТЕЉЕВ ВАНШКОЛСКИ РАД 453.
стигли 'својим радом- Народ нас не воле зато што му се не допада оно што ми радимо. Ми га уверавамо да смо му пријатељи, он нам не верује, зато што не верује да га ми волимо, зато што се много пута разочарао у том уверењу у свом приватном животу. И: тако се стално одржава провалија између нас и њега. Ми се трудимо да му се приближимо и где год мислимо да смо се састали с њим ту смо се грдно преварили јер видимо да између нас опет зјапи провалија, јер је нетемељна основа са које смо пошли да се зближимо. Што тај народ живи простим неупутним животом, зато што не зна да може боље живети, нек му је просто, што он. верује да не може боље живети, и то нек му је просто, али што он неће друкчије да живи и што сматра да шреба тако да живи, то мд се не може опростити. Такав народ треба да се лечи, треба. да се просвећује. (Наставиће се).
Из школеког живота
Станиша С. Станишић
МРАЧНА ОБЛАСТ ШКОЛИНА (МИСЛИ И УСПОМЕНЕ, КАО ПРИЛОГ ЗА РЕШЕЊЕ УЧИТЕЉСКОГ СТАЊА).
О школском имању.
Сад да пређемо са новчаних предмета на ствари друге врсте, које чине живот школин и спадају у непосредну администрацију школску.
Ми на овоме месту само излажемо ствари — онакве какве _ су... знане и незнане. Осим тога излажемо оно — што ми знамо, потпуно уверени, да би оволико исто испричати могао и сваки учитељ — разуме се — све нешто. разноврсније и необичније.
Па кад би се прикупила целокупна историја и садашњица свих односа, у којима су се кретали и сада се крећу школа и учитељ — ви би имали један — шарен калејдоскоп, у коме би вам. пролазиле поред очију слике: незнања и шеретлука, саможивости и пљачке, мржње и ината, натресања и кукавичлука — свих ових узбурканих таласа на мору просветнога неразумевања и немара —-