Učitelj

4 Учитељ

исто тако као по механама. Та је појава разумљива. Школа: је производ друштва у коме се налази, и, према томе, сви утицаји и струје, које се манифестују у друштвеном животу, налазе одјека и међу школ-. ским зидовима. А данашња генерација, више него икоја ранија, живи баш у знаку политизирања. Светска катастрофа, која је потресла целу земљину куглу, бацивши најбољи део човечанства у пакао нечувеног пожара и крвопролића, пореметила је и приватан и јаван живот до те мере да је данас тешко наћи задовољна човека. То је незадовољство нашло израза и у општој нервози са којом се води партијска борба. Сваки ко није с нама јесте против нас. Непристрасном посматрачу друштво даје утисак гомиле саможивих. парничара, који — сикћући један против другог безобзирно јуре за влашћу, богаћењем, класом, диктатуром. Тај талас тесногрудог партизанлука запљуснуоје, рекосмо, и наше школе. Ми смо сви сведоци васпитне разобручаности и партијске искључивости које владају и међу нашим ученицима средњих, стручних и виших школа. На дневном су реду ђачки штрајкови: јуче су штрајковали београдски студенти уз. солидарно секундирање београдских гимназиста, данас то чине ђаци јагодинске и скопљанске учитељске. школе, сутра ће доћи ред и на остале заводе. Наше Министарство Просвете о томе би могло рећи нешто више, јер има школских догађаја, чију тајну чува поверљива архива. У једној школи, на пример, један на_ставник се толико заборавио да је часове француског“ језика претварао у часове пропагирања бољшевистичких идеја, а други опет свој приватан стан претвара у место партијских ученичких конференција, подбадајући младе људе на револт против школске управе, · и тако даље.

Ове аномалије су карактеристичне за доба у коме. |

живимо. Ми гледамо социјалне пертурбације које се одигравају као резултат погрешне светске политике, и, не мислећи много, изводимо. закључак да. школа,.

ње