Učitelj

220 Учитељ

М. де Вогие и у опште хришћанство, јер по свему изгледа, да је у хришћанству гледао и критиковао (управо негирао) пре неку политичку религију, или партију „центра“ у Немачкој, него једно филогофско схватање света, како би оно у ствари тре"бало да се конзеквентно и представи.

Г. ]. је више веровао у науку, у атеизам, док је се слабо ни њеним датима, па ни фактима разних Ренана и Штрауса. Г.]. не познаје ни мало литературу философије хришћанства, а врло мало и њену критику.

Поред овога рад г. Ј. носи на себи печат нечег, што се "брзо ствара, нечег довољно несистематског, нечег негативног, „док се изражава и једним стилом, који је јако сличан са стилом покојног Пелагића, а све то утиче на то, да се његова ствар (и ако претендује на неку стручну озбиљност) и код проповедника атеизма и одвајање вере од морала не прима нај-

"симпатичније. Такав сам ја утисак добио читајући ову књижицу. Мил. Р. Мајсторовић Робинсон приповешка за омладину, превео Љуб. М. „Прошић.

Паучна Педагогика захтева, да сеу Ги п, разреду основне школе, ради припремања ученика у слушању, разумевању и "схватању приповедака, предају народне бајке и Робинсон. Толико се у учитељским школама говори о томе. Међутим, није било људи, који ће нам показати које народне бајке треба предавати у |. разреду основне школе, где ћемо их наћи и читати, "а ако их немамо, да их прераде за дечје схватање, нити да "нам покажу какве су те приче о Робинсону, које треба предавати у П. разреду основне школе. За Робинсона се зна у "нашој књижевности, било је превода за читање, али су то биле, С малим изузетком, књиге без смера и за, школску употребу.

И ако се препоручује, да у основној школи треба предавати бајке, и даље остаје нејасно и непознато које бајке. Можда "ће нам их дати који од професора књижевности у споразуму "са којим педагогом, који је присталица такве наставе, али смо пре кратког времена били срећни, да од г. Љубе М. Протића, управитеља учитељске школе, добијемо Робинсона, дабоме, не у намери да га уведемо у наставу за основне школе, али у "таквом облику, какав је у модерном школству уведен у наставу