Učitelj
42 Учитељ
риментално-педагошког истраживања, битна су за дефиницију и руководство; познавање психологије одраслог човека неопходно је ради дирекције интелигентне контроле. И лабораторијски експерименат и разредни опит су потребни; и индивидуално и разредно научно проучавање је неопходно. Васпитање треба обоје. ве
Мојман је у праву када тврди да ће резулгати дидактичког експеримента требати валидификацију и интерпретацију педагошког опита. Ако не проучавамо индивидуалност и индивидуално функционисање и развиће на начин који је немогућ у раду колективног испитивања, ми ћемо остати у руци са. масом објективне статистике која не објашњава; статистика која не може извађати универзални, свеопћи закључак у позитивној хармонији са васпитним сврхама и васколиком индивидуалном погодношћу. Она метода која остварава највеће резултате у нарочитом проблему или штудији не мора ни најмање доприносити испуњавању општег васпитног циља; она може рђаво деловати на ђачко здравље; она може бити штетна по читаво духовно развиће; она може негативно делова!и у моралним или социјалним правцима.
Да завршимо. Дидактика и педагогија не стоје антагонистички једна према другој; обе оне морају се подједнако упослити за научно оснивање наставног тока. Дидактички експерименат захтева колаборацију педагошког опита ради дирекције (управљања, равнања) и интерпретације (објашњења, тумачења); тако исто педагошки експерименат тражи потпору дидактичког опита ради примене и практичке контроле.
МЕТОДИНА Никола Соколов, руски педагог.
(авронено гледиште на учење матерњег језика | основ. школама
| Од свих предмета који се предају у основним школама. матерњи језик има највећи значај. И разумљиво је: деца улазе у духовни живот људи своје околине једино посредством матерњег језика, и обрнуто: свет
: Познати руски педагог г Никола Соколов, који се налази код нас као емигрант, спремио је нарочито за „Учитеља“ овај чланак на који скрећемо пажњу читалаца.
Превод је од г-це Косаре Цветковићеве професорке !! жен. гимназије и познате наше списатељице.