Učitelj

Запаџи учитељске организације 27

венска Учитељска Организација има карактер и сталешке организације, 1. Начела и захтеви Југословенске Учитељске Организације.

1. У погледу уређења школскога система.

У погледу школскога система у нашој домовини, с обзиром на сувремене прилике нашега народа и захтеве новога. времена Југословенска учитељска организација поставља ова начела и истиче ове своје захтеве:

1. Пошто све врсте школа у једној држави, почев од најнижих па до највиших, чине једну органску целину, онда све“ врсте школа и у нашој домовини треба сматрати као делове једне органске целине, па их једним општим школским заковом и једновремено и уредити као једну органску целину, што би престављало државни школски систем.

Али ако се неће да прими и усвоји да све врсте школа у држави треба да чине један школски систем, онда учитељска организација своди овај свој захтев на то, да се бар све врсте народних школа сматрају као једна засебна органска целина,. па буду формиране једновремено и једним општим законом о народним школама.

2. Систем народних школа чине ове врсте народних школа: .

а) Забавишта,

6) Основне школе,

в) Школе за продужно обраговање,

г) Школе за ненормалну децу.

Забавишта су потреба за децу радничких породица у индустријским местима, које су, због личне зараде од које живе, . лишене могућности да уложе довољно старање за негу и васпитање своје деце. Она су потребна и за места са мехомогеним становништвом, те да се деца у забавиштима науче језику на коме ће се школовати у основној школи. Забавишта подмирују потребу и оних породица које желе да њихова деца почну добијати правилно и систематско образовање још пре: ступања у основну школу, а којима за то не достаје било времена било спреме, било им једно ни друго.