Učitelj

-

Задаци учитељске организације 43.

ANU =

По један преставвик народа за сваки срез у области, које избере среска скупштина.

Референта или деловођу бира Обласна Школска Управа. из своје средине.

Поглавита старања Обласвих Школских Управа јесу:

а) да се подигне довољан број школских зграда за школовање све дорасле деце за школовање,

6) да се у најпотпунијој мери извршују сви законски прописи, а нарочито о обавезноме школовању деце,

в) да се олакша и омогући школовање деце,

г) да свима срествима помаже рад на народном просвећивању ван школе,

д) да се све народне школе уредно издржавају,

ђ) да прегледа и одобрава буџете и годишње рачуне појединих школа.

Чланови који улазе по положају у састав обласне школске“ управе са три школска надзорника, који улазе по избору, чине ужу, а са свима осталим члановима ширу обласну школску управу.

Остале, ближе, одредбе прописаће се законом.

Б) Обласни школски инспекторати установљавају се у свакој области. Њих чине:

Инспектор,

Школски надзорник из места као његов помоћник и 82меник, и

Потребно особље за административне послове.

У поглавите дужности и задатке обласних школских инспекгората долази:

а) распоређивање учитеља из једне школе у другу исте области по прописима закона о томе путем конкурса,

6) саопштавање наредаба које издаје Министарство и старање да се оне тачно извршују,

в) прикупљање и сређивање свих потребних статистичких . података о школама, наставницима и ученицима,

г) израђивање повремених и годишњих извештаја за Министарство,

д) израђивање предлога за боље уређење народних школа. и унапређење наставе и васпитања у њима..