Učitelj

52 Учитељ

име и које су основали чланови организације, ако нису основане на капиталисгичкој основи, а дужна је да ту своју моралну помоћ откаже свакој учитељској установи основаној на капиталистичкој основи.

5. Одлуке о отказивању моралне потпоре учитељским. установама, кад и ако за то наступи потреба, доносиће се на годишњим скупштинама учитељске срганизације, и оне ће бити обавезне за све чланове учитељске организације. Тога ради централне и покрајинске управе учитељских организација имају право надзора над учитељским установама.

6. Све раније основане учитељске установе дужне су саобразити своје уређење овим захтевима, а нове учитељске усланове ове врсте моћи ће се установљавати по споразуму са централном управом или покрајинским управама учитељскеорганизације. 7. Све ове “тачке методскога програма које се односе на. уређење учитељских установа са специјалним задацима унећг: се у правила учитељске организације.

~

Од оваквога методскога програма учитељске организације, кад се по њему изведе организација и подела послова, који чине задатке организације, може се очекивати да учитељска организација може најпре и у најпотпунијој мери одговорити. свима својим задацима, а уједно добијати и довољно матери: јалних срестава за остварење својих циљева.

На овај начин заснива се узајамно и морално и материјално потпомагање између учитељске организације и учитељских установа са специјалним задацима, те би се све успешно. развијале и непредовале, што би служило и на корист и на понос нашега учитељства, чему и треба да служи све што носи његово име,

На преставницима његовим је да процене значај и потребу: једнога оваквога начелнога, и једнога оваквога методскога програма за будући рад учитељске организације, па да учитељство убудуће више и боље послужи и себи и домовиви.